Hoeven we daar niks voor te doen? Of alleen de datum laten veranderen?
En die photopass is wel erg zonde als we daar een nieuwe voor moeten kopen die hebben we 2 dagen gebruikt ?
Nee, je ontvangt immers ook geen nieuwe jaarkaart. De oude blijft gewoon geldig. Zelfde met de groene kaart. Wat betreft PhotoPass kun je met een geldige jaarkaart gewoon weer een gratis kaart krijgen. Vraag hiernaar bij een PhotoPass punt, zoals Flora's Unique Boutique in het Disneyland Park.
Groetjes, Lars
Nou, het was een en al drama. De groene kaart van een van onze dochters is ingenomen. Als we wilde verlengen moesten we volgens die dame weer alle benodigde papieren meenemen. Na lang aandringen dat we dit niet wisten en dat we dachten dat de groene kaart aan het abonnement gekoppeld was kregen we voor de twee dagen dat we waren een vervangende groene kaart. Vervolgens dacht ik dat we gebruik konden maken van de photopass, gekocht 1 week voor de eerste sluiting. Bleek deze (natuurlijk) verlopen te zijn en konden we alleen een nieuwe kopen. Dit hebben we maar even overgeslagen. Natuurlijk hebben we plezier gehad maar het was toch allebei een dompertje zo..
Ik had vorig jaar net hetzelfde na de 1e lockdown. Ik heb ondertussen in de gaten dat alles heel veel afhangt van wie je voor jou krijgt. Toen ik vorige week ging, nieuwe jaarkaart en groene kaart. Ik ga met de brief van de specialist die ik al 6 jaar door hem laat vernieuwen en waar steeds hetzelfde in vermeld staat. Al 6 jaar zonder 1 probleem groene kaart gekregen. Nu zei die mevrouw ineens dat ze mijn geen kaart kon geven, zelfs geen oranje, want het was niet specifiek genoeg en voor een groene kaart had ik een gehandicapten kaart nodig als bewijs??. Uitgelegd dat het al 6j zo is en zelfs mijn kaart van vorig jaar laten zien... Geen verandering. Dan ging ze het vragen aan haar baas, na een half uur wachten komt ze terug met nog steeds geen kaart. Ik heb alles bijeen geraapt en na half uur aan een andere kassa gaan aanschuiven.... Wel zonder gemor of problemen direct groene kaart gekregen voor het hele jaar....
Het vervelende is inderdaad dat het er maar nét aan ligt wie je voor je krijgt. De ene cast member is coulant, de andere houdt voet bij stuk. Je zou zeggen dat 'regels zijn regels', ongeacht wie je te spreken krijgt, maar dat verschilt dus. Zo frustrerend!
Misschien een “domme” vraag…. Maar zoals ik al eerder aangaf willen wij woensdag onze jaarpassen verlengen en heb ik voor donderdag, vrijdag en zaterdag toegang tot het park gereserveerd.
Houden we dan op onze nieuwe jaarpassen het zelfde nummer? Omdat ik natuurlijk de reserveringen met de huidige jaarpassen heb gemaakt. Snap je wat ik bedoel? Groetjes Martine
Misschien een “domme” vraag…. Maar zoals ik al eerder aangaf willen wij woensdag onze jaarpassen verlengen en heb ik voor donderdag, vrijdag en zaterdag toegang tot het park gereserveerd.
Houden we dan op onze nieuwe jaarpassen het zelfde nummer? Omdat ik natuurlijk de reserveringen met de huidige jaarpassen heb gemaakt. Snap je wat ik bedoel? Groetjes Martine
Hoi Martine,
Ik snap heel goed wat je bedoelt De nieuwe jaarkaart gaat echter pas in zodra de oude is verlopen. Je hebt dus tijdelijk twee jaarkaarten (de huidige en de nieuwe). Met de huidige ga je nog gewoon naar binnen (en reserveer je toegang) totdat deze officieel is verlopen. Daarna gaat de nieuwe pas in.
Oké! Dat wist ik dus niet. Heel duidelijk nu! Dank je wel! (Echt zo fijn dit forum!!)
Onze oude pas loopt eind september af. Maar als ik dan voor de herfstvakantie in oktober willen reserveren, kan ik dat dan pas doen als die oude verlopen is? Groetjes Martine
Graag gedaan! Dat is een goede vraag. Je zou dan eens moeten proberen de nieuwe jaarkaart te linken aan je My Disneyland account, terwijl de oude nog actief is. Kijk of het lukt twee kaarten te koppelen die op dezelfde naam staat. Vervolgens zou je technisch gezien direct op de nieuwe jaarkaart ook weer 3 dagen toegang kunnen reserveren.
Oké dan gaan we dat zeker proberen als we de nieuwe kaarten hebben! Nogmaals bedankt voor het beantwoorden van al m’n vragen de afgelopen weken. Denk dat we weer helemaal klaar zijn om woensdag die kant op te gaan! Groetjes Martine
Nu de loketten voor de jaarkaarten buiten het studio's park zijn, heb ik even een vraagje: Wij hebben voor 9 augustus dagkaarten gekocht, die we op die dag wilden omruilen voor jaarkaarten. Nu zijn de plannen gewijzigd, en zullen we al op 5 augustus bij Parijs aankomen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld op 6 augustus al naar de loketten te gaan en daar onze gedateerde tickets om te wisselen voor jaarkaarten? Alvast bedankt!!
Zoals Hugo ook al aangeeft denk ik dat dit zou moeten kunnen. Het gaat inderdaad alleen om de waarde van het ticket voor de upgrade naar een jaarkaart. Wellicht voor de zekerheid even contact opnemen met de Disney reserveringslijn om dit voor te leggen, just to be sure. Zou vervelend zijn als je daar staat en het kan toch pas op de 9e.
Zoals Hugo ook al aangeeft denk ik dat dit zou moeten kunnen. Het gaat inderdaad alleen om de waarde van het ticket voor de upgrade naar een jaarkaart. Wellicht voor de zekerheid even contact opnemen met de Disney reserveringslijn om dit voor te leggen, just to be sure. Zou vervelend zijn als je daar staat en het kan toch pas op de 9e.
Groetjes, Lars
Ok bedankt allebei, helemaal helder. Zeker de moeite dus om te bekijken. Is het, zoals eerder genoemd, inderdaad zo dat de loketten voor jaarpassen pas vanaf 12 uur open zijn?
Ok bedankt allebei, helemaal helder. Zeker de moeite dus om te bekijken. Is het, zoals eerder genoemd, inderdaad zo dat de loketten voor jaarpassen pas vanaf 12 uur open zijn?
Graag gedaan, Wouter! Een aantal mensen hebben inderdaad aangegeven dat de loketten voor jaarkaarthouders pas om 12 uur open gaan. Lijkt mij niet logisch, want als je een Privilege Ticket moet afhalen, dan moet je dus wachten tot 12:00 uur? Vreemd, maar desalniettemin zijn dit de ervaringen. Wellicht handig om ook dit even na te vragen als je contact opneemt met Disney.
Ok bedankt allebei, helemaal helder. Zeker de moeite dus om te bekijken. Is het, zoals eerder genoemd, inderdaad zo dat de loketten voor jaarpassen pas vanaf 12 uur open zijn?
Graag gedaan, Wouter! Een aantal mensen hebben inderdaad aangegeven dat de loketten voor jaarkaarthouders pas om 12 uur open gaan. Lijkt mij niet logisch, want als je een Privilege Ticket moet afhalen, dan moet je dus wachten tot 12:00 uur? Vreemd, maar desalniettemin zijn dit de ervaringen. Wellicht handig om ook dit even na te vragen als je contact opneemt met Disney.
Wij zijn vandaag aangekomen. Stonden om 11.45 uur in de rij om onze jaarpassen te verlengen en de kassa’s waren inderdaad al open. Dus denk dat ze eerder open gaan dan 12 uur hoor. Groetjes Martine
Ok bedankt allebei, helemaal helder. Zeker de moeite dus om te bekijken. Is het, zoals eerder genoemd, inderdaad zo dat de loketten voor jaarpassen pas vanaf 12 uur open zijn?
Graag gedaan, Wouter! Een aantal mensen hebben inderdaad aangegeven dat de loketten voor jaarkaarthouders pas om 12 uur open gaan. Lijkt mij niet logisch, want als je een Privilege Ticket moet afhalen, dan moet je dus wachten tot 12:00 uur? Vreemd, maar desalniettemin zijn dit de ervaringen. Wellicht handig om ook dit even na te vragen als je contact opneemt met Disney.
Wij zijn vandaag aangekomen. Stonden om 11.45 uur in de rij om onze jaarpassen te verlengen en de kassa’s waren inderdaad al open. Dus denk dat ze eerder open gaan dan 12 uur hoor. Groetjes Martine
Ok bedankt allebei, helemaal helder. Zeker de moeite dus om te bekijken. Is het, zoals eerder genoemd, inderdaad zo dat de loketten voor jaarpassen pas vanaf 12 uur open zijn?
Graag gedaan, Wouter! Een aantal mensen hebben inderdaad aangegeven dat de loketten voor jaarkaarthouders pas om 12 uur open gaan. Lijkt mij niet logisch, want als je een Privilege Ticket moet afhalen, dan moet je dus wachten tot 12:00 uur? Vreemd, maar desalniettemin zijn dit de ervaringen. Wellicht handig om ook dit even na te vragen als je contact opneemt met Disney.
Een update van onze kant: Het was niet mogelijk om onze jaarkaarten al eerder aan te vragen met onze entreetickets voor a.s. maandag. Echter, vanuit coulance is de geldigheid van onze tickets naar vandaag gehaald waardoor we alsnog vandaag de jaarpassen konden aanmaken.
Dit had ermee te maken dat onze tickets van maandag nog niet geactiveerd waren. Wellicht handig dus voor anderen!
Er is geen korting meer bij de aanschaf van jaarkaarten. Iedereen vanaf 3 jaar betaald de reguliere prijs. Alleen bij een verlenging krijg je 15% korting.
Er is geen korting meer bij de aanschaf van jaarkaarten. Iedereen vanaf 3 jaar betaald de reguliere prijs. Alleen bij een verlenging krijg je 15% korting.
Jawel, die is nog beschikbaar, maar dat is een hele specifieke korting. Lang niet iedereen heeft nog een Shareholders Club Card. Andere kortingen (zoals de familiekorting) zijn niet meer beschikbaar.
Hoi Lars, Kan je je jaarkaart verlengen en direct upgraden? Ben je dan je voordeel van 15% kwijt omdat je het verschil tussen de jaarkaarten moet bij betalen bij de upgrade? En moet je verlengen voor de vervaldatum? Groetjes, Esmeralda
Een upgrade is op ieder moment mogelijk (alleen ter plaatse, niet online), maar na een verlenging ben je dan inderdaad het voordeel kwijt, aangezien je het verschil betaald tussen de prijs van de huidige (verlengde) jaarkaart en de reguliere prijs van de hogere jaarkaart. Verlengen met de 15% korting (al is dat met een upgrade op hetzelfde moment niet relevant) kan vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum. Verlengen ná de vervaldatum kan alleen voor de reguliere prijs.
Dat klopt (nou ja, bij verlengen komen er natuurlijk 12 maanden bij ). Je krijgt wel 15% korting als je binnen 2 maanden voor afloop van je jaarkaart verlengt, maar verlengen is nu dus altijd voor 12 maanden.
Reacties
Vervolgens dacht ik dat we gebruik konden maken van de photopass, gekocht 1 week voor de eerste sluiting. Bleek deze (natuurlijk) verlopen te zijn en konden we alleen een nieuwe kopen. Dit hebben we maar even overgeslagen.
Natuurlijk hebben we plezier gehad maar het was toch allebei een dompertje zo..
Het vervelende is inderdaad dat het er maar nét aan ligt wie je voor je krijgt. De ene cast member is coulant, de andere houdt voet bij stuk. Je zou zeggen dat 'regels zijn regels', ongeacht wie je te spreken krijgt, maar dat verschilt dus. Zo frustrerend!
Groetjes,
Lars
Maar zoals ik al eerder aangaf willen wij woensdag onze jaarpassen verlengen en heb ik voor donderdag, vrijdag en zaterdag toegang tot het park gereserveerd.
Houden we dan op onze nieuwe jaarpassen het zelfde nummer? Omdat ik natuurlijk de reserveringen met de huidige jaarpassen heb gemaakt.
Snap je wat ik bedoel?
Groetjes Martine
Ik snap heel goed wat je bedoelt De nieuwe jaarkaart gaat echter pas in zodra de oude is verlopen. Je hebt dus tijdelijk twee jaarkaarten (de huidige en de nieuwe). Met de huidige ga je nog gewoon naar binnen (en reserveer je toegang) totdat deze officieel is verlopen. Daarna gaat de nieuwe pas in.
Groetjes,
Lars
(Echt zo fijn dit forum!!)
Onze oude pas loopt eind september af.
Maar als ik dan voor de herfstvakantie in oktober willen reserveren, kan ik dat dan pas doen als die oude verlopen is?
Groetjes Martine
Graag gedaan! Dat is een goede vraag. Je zou dan eens moeten proberen de nieuwe jaarkaart te linken aan je My Disneyland account, terwijl de oude nog actief is. Kijk of het lukt twee kaarten te koppelen die op dezelfde naam staat. Vervolgens zou je technisch gezien direct op de nieuwe jaarkaart ook weer 3 dagen toegang kunnen reserveren.
Groetjes,
Lars
Nogmaals bedankt voor het beantwoorden van al m’n vragen de afgelopen weken.
Denk dat we weer helemaal klaar zijn om woensdag die kant op te gaan!
Groetjes Martine
Nu de loketten voor de jaarkaarten buiten het studio's park zijn, heb ik even een vraagje:
Wij hebben voor 9 augustus dagkaarten gekocht, die we op die dag wilden omruilen voor jaarkaarten. Nu zijn de plannen gewijzigd, en zullen we al op 5 augustus bij Parijs aankomen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld op 6 augustus al naar de loketten te gaan en daar onze gedateerde tickets om te wisselen voor jaarkaarten?
Alvast bedankt!!
Groeten,
Wouter
Zoals Hugo ook al aangeeft denk ik dat dit zou moeten kunnen. Het gaat inderdaad alleen om de waarde van het ticket voor de upgrade naar een jaarkaart. Wellicht voor de zekerheid even contact opnemen met de Disney reserveringslijn om dit voor te leggen, just to be sure. Zou vervelend zijn als je daar staat en het kan toch pas op de 9e.
Groetjes,
Lars
Groetjes Martine
Het was niet mogelijk om onze jaarkaarten al eerder aan te vragen met onze entreetickets voor a.s. maandag. Echter, vanuit coulance is de geldigheid van onze tickets naar vandaag gehaald waardoor we alsnog vandaag de jaarpassen konden aanmaken.
Dit had ermee te maken dat onze tickets van maandag nog niet geactiveerd waren. Wellicht handig dus voor anderen!
Groetjes,
Lars
Kan je je jaarkaart verlengen en direct upgraden?
Ben je dan je voordeel van 15% kwijt omdat je het verschil tussen de jaarkaarten moet bij betalen bij de upgrade?
En moet je verlengen voor de vervaldatum?
Groetjes,
Esmeralda
Een upgrade is op ieder moment mogelijk (alleen ter plaatse, niet online), maar na een verlenging ben je dan inderdaad het voordeel kwijt, aangezien je het verschil betaald tussen de prijs van de huidige (verlengde) jaarkaart en de reguliere prijs van de hogere jaarkaart. Verlengen met de 15% korting (al is dat met een upgrade op hetzelfde moment niet relevant) kan vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum. Verlengen ná de vervaldatum kan alleen voor de reguliere prijs.
Groetjes,
Lars
Iemand zei op een facebook-pagina dat er geen maanden meer bij komen wanneer je een jaarkaart verlengt. Klopt dat?