Voorbereiding bezoek Walt Disney World

17374767879130

Reacties

  • Pohhhh, lees net van een spontane wilde staking bij KLM op Schiphol vanmorgen en dat er daardoor specifiek bij KLM vluchten geschrapt zijn. Wij zouden eigenlijk nu vliegen naar de VS met KLM. Hoop voor de leden van dit forum die ook vandaag (zouden) gaan reizen dat ze de dans hebben ontsprongen en dat ze een top vakantie zonder gezeur of ellende hebben.
  • Dave077 zei:

    Pohhhh, lees net van een spontane wilde staking bij KLM op Schiphol vanmorgen en dat er daardoor specifiek bij KLM vluchten geschrapt zijn. Wij zouden eigenlijk nu vliegen naar de VS met KLM. Hoop voor de leden van dit forum die ook vandaag (zouden) gaan reizen dat ze de dans hebben ontsprongen en dat ze een top vakantie zonder gezeur of ellende hebben.

    Toch weer schandalig, net in de drukke meivakantie, gezinnen kunnen eindelijk weer op reis na 2 jaar ellende met corona ?
  • Lise zei:

    Bij ons ging het idd van eerste keer goed maar heb je vooraleer je de bestelling deed in my disney app een creditcard toegevoegd? Enkel zo werkt het.

    Ja, we hebben inderdaad een toegevoegde creditcard in de disney app. Op deze wijze hebben we wel gewoon restaurant reserveringen kunnen maken.
    Had hier ook problemen mee, je moet een adres in de USA opgeven. Heb het adres van het hotel ingevuld en toen ging het probleemloos. Wel mijn eigen telefoonnummer ingevuld.
    Succes
    Vanmiddag nog magic Bands besteld en ik heb gewoon mijn eigen adres in kunnen vullen bij factuur adres. Moest wel adress line 2 vullen en state/ provincie. Postcode heb ik dus bij adress line 2 staan en bij zip code. Toen lukte het bij mij.

    Bedankt voor deze tip, op deze wijze is het ons nu ook gelukt Magic Bands te bestellen!
  • Dave077 zei:

    Pohhhh, lees net van een spontane wilde staking bij KLM op Schiphol vanmorgen en dat er daardoor specifiek bij KLM vluchten geschrapt zijn. Wij zouden eigenlijk nu vliegen naar de VS met KLM. Hoop voor de leden van dit forum die ook vandaag (zouden) gaan reizen dat ze de dans hebben ontsprongen en dat ze een top vakantie zonder gezeur of ellende hebben.

    Hallo Dave nee dit is afschuwelijk voor jullie.Voor iedereen die hiervan betroffen is heel veel sterkte.

  • Dave077 zei:

    Pohhhh, lees net van een spontane wilde staking bij KLM op Schiphol vanmorgen en dat er daardoor specifiek bij KLM vluchten geschrapt zijn. Wij zouden eigenlijk nu vliegen naar de VS met KLM. Hoop voor de leden van dit forum die ook vandaag (zouden) gaan reizen dat ze de dans hebben ontsprongen en dat ze een top vakantie zonder gezeur of ellende hebben.

    Hallo Dave nee dit is afschuwelijk voor jullie.Voor iedereen die hiervan betroffen is heel veel sterkte.

    Ha, nee gelukkig zijn wij niet getroffen daar we al eerder onze reis voor dit jaar hebben geannuleerd ivm mobiliteit beperkingen van onze dochter. Bij nader inzien dus geluk dat we niet vandaag hoefden te reizen maar dat was eigenlijk wel de planning!


  • Ja las het ook van die staking, vooral KLM/Delta getroffen. Morgenochtend vertrekt mijn vlucht, gelukkig niet met KLM. Alleen zie dat mijn vlucht naar Dublin al de hele week vertraging heeft van een uur. Geukkig een overstap van 4,5 uur .

    Mijn toegangsbewijs.nu test is trouwens goedgekeurd in veriFLY app. Deze ap gebruikt oa Aer Lingus/BA/AA voor hun vluchten ter controle van alle Corona documentatie.
  • Heeft iemand enig idee waar ik mijn corona-gegevens kan uploaden in de Delta app? Bij KLM heb ik wat gevonden op de website, of sturen zij dat door? We hebben bij KLM geboekt, maar Delta voert de vlucht uit.

    Alvast bedankt!
  • BEwdw zei:

    Heeft iemand enig idee waar ik mijn corona-gegevens kan uploaden in de Delta app? Bij KLM heb ik wat gevonden op de website, of sturen zij dat door? We hebben bij KLM geboekt, maar Delta voert de vlucht uit.

    Alvast bedankt!

    Als je bij KLM hebt geboekt, dan kunnen de corona-gerelateerde documenten/bewijzen hier worden ge-upload: https://klforyou.force.com/s/covidform?language=nl_NL&destination=United_States
  • Lise zei:

    Bij ons ging het idd van eerste keer goed maar heb je vooraleer je de bestelling deed in my disney app een creditcard toegevoegd? Enkel zo werkt het.

    Ja, we hebben inderdaad een toegevoegde creditcard in de disney app. Op deze wijze hebben we wel gewoon restaurant reserveringen kunnen maken.
    Had hier ook problemen mee, je moet een adres in de USA opgeven. Heb het adres van het hotel ingevuld en toen ging het probleemloos. Wel mijn eigen telefoonnummer ingevuld.
    Succes
    Vanmiddag nog magic Bands besteld en ik heb gewoon mijn eigen adres in kunnen vullen bij factuur adres. Moest wel adress line 2 vullen en state/ provincie. Postcode heb ik dus bij adress line 2 staan en bij zip code. Toen lukte het bij mij.

    Hoi Hoi,

    Hoelang van te voren kunnen jullie de Magic Bands bestellen? En hebben jullie dat via de MDE website of app besteld? Voor ons is alles nieuw en even goed uitzoeken. Bedankt alvast. Groetjes Melissa
  • Lars zei:

    BEwdw zei:

    Heeft iemand enig idee waar ik mijn corona-gegevens kan uploaden in de Delta app? Bij KLM heb ik wat gevonden op de website, of sturen zij dat door? We hebben bij KLM geboekt, maar Delta voert de vlucht uit.

    Alvast bedankt!

    Als je bij KLM hebt geboekt, dan kunnen de corona-gerelateerde documenten/bewijzen hier worden ge-upload: https://klforyou.force.com/s/covidform?language=nl_NL&destination=United_States
    Dankjewel @Lars , ik denk dat dit dan ook wel te zien is in de app, als ik het daar heb ge-upload.

    Volgens mij moeten we ook nog wel langs de balie van KLM of Delta om het te laten zien, maar dat weet ik ook niet zeker.

    En met dat herstelbewijs ben ik er ook niet helemaal uit. Want op de site van buitenlandse zaken staat dat je ook een herstelbewijs en verklaring van een arts (dat je mag reizen) kan gebruiken, maar op de site van cdc (Amerikaanse rivm) staat dit:

    Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States

    You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.

    Het is voor het laatst geupdate op 14 april, maar ik vraag me nu dus wel af of alleen het herstelbewijs nu genoeg is. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Ik dit nog het meeste stress geven voor heel de reis haha. Ik denk dat als ik in het vliegtuig zit ik pas gerust ben!
  • Lise zei:

    Bij ons ging het idd van eerste keer goed maar heb je vooraleer je de bestelling deed in my disney app een creditcard toegevoegd? Enkel zo werkt het.

    Ja, we hebben inderdaad een toegevoegde creditcard in de disney app. Op deze wijze hebben we wel gewoon restaurant reserveringen kunnen maken.
    Had hier ook problemen mee, je moet een adres in de USA opgeven. Heb het adres van het hotel ingevuld en toen ging het probleemloos. Wel mijn eigen telefoonnummer ingevuld.
    Succes
    Vanmiddag nog magic Bands besteld en ik heb gewoon mijn eigen adres in kunnen vullen bij factuur adres. Moest wel adress line 2 vullen en state/ provincie. Postcode heb ik dus bij adress line 2 staan en bij zip code. Toen lukte het bij mij.

    Hoi Hoi,

    Hoelang van te voren kunnen jullie de Magic Bands bestellen? En hebben jullie dat via de MDE website of app besteld? Voor ons is alles nieuw en even goed uitzoeken. Bedankt alvast. Groetjes Melissa
    Ik heb dat vorig jaar eind april gelijk gedaan , na het boeken van onze trip voor nov. 2022
  • BEwdw zei:

    Dankjewel @Lars , ik denk dat dit dan ook wel te zien is in de app, als ik het daar heb ge-upload.

    Volgens mij moeten we ook nog wel langs de balie van KLM of Delta om het te laten zien, maar dat weet ik ook niet zeker.

    En met dat herstelbewijs ben ik er ook niet helemaal uit. Want op de site van buitenlandse zaken staat dat je ook een herstelbewijs en verklaring van een arts (dat je mag reizen) kan gebruiken, maar op de site van cdc (Amerikaanse rivm) staat dit:

    Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States

    You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.

    Het is voor het laatst geupdate op 14 april, maar ik vraag me nu dus wel af of alleen het herstelbewijs nu genoeg is. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Ik dit nog het meeste stress geven voor heel de reis haha. Ik denk dat als ik in het vliegtuig zit ik pas gerust ben!

    Voor zover wij weten moeten reizigers volledig gevaccineerd zijn voor toegang tot de VS. Herstelbewijzen worden niet geaccepteerd.
  • Lars zei:

    BEwdw zei:

    Dankjewel @Lars , ik denk dat dit dan ook wel te zien is in de app, als ik het daar heb ge-upload.

    Volgens mij moeten we ook nog wel langs de balie van KLM of Delta om het te laten zien, maar dat weet ik ook niet zeker.

    En met dat herstelbewijs ben ik er ook niet helemaal uit. Want op de site van buitenlandse zaken staat dat je ook een herstelbewijs en verklaring van een arts (dat je mag reizen) kan gebruiken, maar op de site van cdc (Amerikaanse rivm) staat dit:

    Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States

    You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.

    Het is voor het laatst geupdate op 14 april, maar ik vraag me nu dus wel af of alleen het herstelbewijs nu genoeg is. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Ik dit nog het meeste stress geven voor heel de reis haha. Ik denk dat als ik in het vliegtuig zit ik pas gerust ben!

    Voor zover wij weten moeten reizigers volledig gevaccineerd zijn voor toegang tot de VS. Herstelbewijzen worden niet geaccepteerd.
    We zijn ook volledig gevaccineerd, dus dat moet goed komen. Ik denk dat ik voor een herstelbewijs + brief van een arts ga en dan ook nog een test probeer bij testifly. Als die ook negatief is, dan heb ik er alles aan gedaan om te laten zien dat ik mag reizen ?

  • BEwdw zei:

    Lars zei:

    BEwdw zei:

    Dankjewel @Lars , ik denk dat dit dan ook wel te zien is in de app, als ik het daar heb ge-upload.

    Volgens mij moeten we ook nog wel langs de balie van KLM of Delta om het te laten zien, maar dat weet ik ook niet zeker.

    En met dat herstelbewijs ben ik er ook niet helemaal uit. Want op de site van buitenlandse zaken staat dat je ook een herstelbewijs en verklaring van een arts (dat je mag reizen) kan gebruiken, maar op de site van cdc (Amerikaanse rivm) staat dit:

    Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States

    You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.

    Het is voor het laatst geupdate op 14 april, maar ik vraag me nu dus wel af of alleen het herstelbewijs nu genoeg is. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Ik dit nog het meeste stress geven voor heel de reis haha. Ik denk dat als ik in het vliegtuig zit ik pas gerust ben!

    Voor zover wij weten moeten reizigers volledig gevaccineerd zijn voor toegang tot de VS. Herstelbewijzen worden niet geaccepteerd.
    We zijn ook volledig gevaccineerd, dus dat moet goed komen. Ik denk dat ik voor een herstelbewijs + brief van een arts ga en dan ook nog een test probeer bij testifly. Als die ook negatief is, dan heb ik er alles aan gedaan om te laten zien dat ik mag reizen ?

    Maar heb je pas corona gehad dan ?, want waarom wil je anders herstelbewijs en brief arts .
    In principe is bewijs van 2 vaccinaties toch voldoende?
  • Nog een vraagje, waarschijnlijk voor jullie evident. Maar stel hem toch maar.

    We zijn onze planning aan het maken van welk park op welke dag, nu is de vraag hoe doe je dat met waterparken? Ga je dan eerst 's ochtends naar een ander park, bijvoorbeeld Epcot, om dan na 10u naar het waterpark te gaan zodat je na sluitingstijd van Typhoon Lagoon nog naar een ander park kan of is dat allemaal te veel van het goede?

    Bedankt om dit raadsel voor me op te lossen.
  • biebje zei:

    Nog een vraagje, waarschijnlijk voor jullie evident. Maar stel hem toch maar.

    We zijn onze planning aan het maken van welk park op welke dag, nu is de vraag hoe doe je dat met waterparken? Ga je dan eerst 's ochtends naar een ander park, bijvoorbeeld Epcot, om dan na 10u naar het waterpark te gaan zodat je na sluitingstijd van Typhoon Lagoon nog naar een ander park kan of is dat allemaal te veel van het goede?

    Bedankt om dit raadsel voor me op te lossen.

    Wij plannen de waterparken altijd als 'rustdag'. Uitslapen + ontbijten en dan vanaf 10:00-11:00 uur naar een waterpark tot het begin van de middag. Daarna terug naar het hotel om op te frissen en dan einde van de middag en avond naar een park dat tot laat open is (meestal Magic Kingdom of Epcot). Ik zou niet eerst heel vroeg naar een themapark gaan, dan een waterpark doen en dan weer een themapark tot laat. Dat is erg vermoeiend.
  • Lars zei:

    biebje zei:

    Nog een vraagje, waarschijnlijk voor jullie evident. Maar stel hem toch maar.

    We zijn onze planning aan het maken van welk park op welke dag, nu is de vraag hoe doe je dat met waterparken? Ga je dan eerst 's ochtends naar een ander park, bijvoorbeeld Epcot, om dan na 10u naar het waterpark te gaan zodat je na sluitingstijd van Typhoon Lagoon nog naar een ander park kan of is dat allemaal te veel van het goede?

    Bedankt om dit raadsel voor me op te lossen.

    Wij plannen de waterparken altijd als 'rustdag'. Uitslapen + ontbijten en dan vanaf 10:00-11:00 uur naar een waterpark tot het begin van de middag. Daarna terug naar het hotel om op te frissen en dan einde van de middag en avond naar een park dat tot laat open is (meestal Magic Kingdom of Epcot). Ik zou niet eerst heel vroeg naar een themapark gaan, dan een waterpark doen en dan weer een themapark tot laat. Dat is erg vermoeiend.
    Super! Bedankt, dus ik maak gewoon een reservatie voor een park dat later open is die dag en kan dan voordat ik dat park doe eerst naar het waterpark. Dan doen we het op die manier. Kijken er al naar uit.
  • BEwdw zei:

    Lars zei:

    BEwdw zei:

    Dankjewel @Lars , ik denk dat dit dan ook wel te zien is in de app, als ik het daar heb ge-upload.

    Volgens mij moeten we ook nog wel langs de balie van KLM of Delta om het te laten zien, maar dat weet ik ook niet zeker.

    En met dat herstelbewijs ben ik er ook niet helemaal uit. Want op de site van buitenlandse zaken staat dat je ook een herstelbewijs en verklaring van een arts (dat je mag reizen) kan gebruiken, maar op de site van cdc (Amerikaanse rivm) staat dit:

    Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States

    You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.

    Het is voor het laatst geupdate op 14 april, maar ik vraag me nu dus wel af of alleen het herstelbewijs nu genoeg is. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Ik dit nog het meeste stress geven voor heel de reis haha. Ik denk dat als ik in het vliegtuig zit ik pas gerust ben!

    Voor zover wij weten moeten reizigers volledig gevaccineerd zijn voor toegang tot de VS. Herstelbewijzen worden niet geaccepteerd.
    We zijn ook volledig gevaccineerd, dus dat moet goed komen. Ik denk dat ik voor een herstelbewijs + brief van een arts ga en dan ook nog een test probeer bij testifly. Als die ook negatief is, dan heb ik er alles aan gedaan om te laten zien dat ik mag reizen ?

    Maar heb je pas corona gehad dan ?, want waarom wil je anders herstelbewijs en brief arts .
    In principe is bewijs van 2 vaccinaties toch voldoende?
    Inderdaad pas corona gehad. We hebben ook alle vaccinaties, maar met herstelbewijs en een brief van een gezondheidsinstelling heb je geen negatieve test nodig (die maximaal 24 uur oud mag zijn). Het herstelbewijs is 90 dagen geldig. Alleen is het wel zo dat de ggd en huisartsen deze brief niet ondertekenen, want dat is belangenverstrengeling, dus moet je daarvoor naar een externe partij en dus ook voor betalen. Maar goed, ik wil het vliegtuig niet missen, want dan kost het ons nog veel meer ?
  • biebje zei:

    Nog een vraagje, waarschijnlijk voor jullie evident. Maar stel hem toch maar.

    We zijn onze planning aan het maken van welk park op welke dag, nu is de vraag hoe doe je dat met waterparken? Ga je dan eerst 's ochtends naar een ander park, bijvoorbeeld Epcot, om dan na 10u naar het waterpark te gaan zodat je na sluitingstijd van Typhoon Lagoon nog naar een ander park kan of is dat allemaal te veel van het goede?

    Bedankt om dit raadsel voor me op te lossen.

    Wij gaan s morgens eerst naar waterpark, tot een uur of 15.00. Dan naar een ander park.
  • Hoi allemaal,

    Disney heeft een nieuwe aanbieding voor Walt Disney World gelanceerd met 20% korting bij een verblijf in de Disney hotels + 7 dagen gratis entree (met het 14 dagen Ultimate/Magic ticket) en gratis Memory Maker (t.w.v. $199) voor bepaalde aankomsten in 2022. Lees meer + prijzen: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-zomer-deal

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Disney heeft een nieuwe aanbieding voor Walt Disney World gelanceerd met 20% korting bij een verblijf in de Disney hotels + 7 dagen gratis entree (met het 14 dagen Ultimate/Magic ticket) en gratis Memory Maker (t.w.v. $199) voor bepaalde aankomsten in 2022. Lees meer + prijzen: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-zomer-deal

    Groetjes,
    Lars

    Dit is nog niet de verwachte actie voor 2023 waar hopelijk ook de dining plans terug komen? Die verwachten we toch ook de komende maand?
  • Hoi allemaal,
    Nog even een vraagje. Heb ik nu goed begrepen dat er in ons 14 dagen Ultimate Ticket ook toegang zit tot Typhoon Lagoon en dat we ook (na 14.00u vanwege die regel), kunnen park hoppen?
  • Lise zei:

    Hoi allemaal,
    Nog even een vraagje. Heb ik nu goed begrepen dat er in ons 14 dagen Ultimate Ticket ook toegang zit tot Typhoon Lagoon en dat we ook (na 14.00u vanwege die regel), kunnen park hoppen?

    Dat is correct, Lise! De Ultimate en Magic Tickets zijn inclusief toegang tot alle themaparken, alle waterparken, ESPN Wide World of Sports en de golfbanen (park hopper vanaf 14:00 uur).
  • Lars zei:

    Lise zei:

    Hoi allemaal,
    Nog even een vraagje. Heb ik nu goed begrepen dat er in ons 14 dagen Ultimate Ticket ook toegang zit tot Typhoon Lagoon en dat we ook (na 14.00u vanwege die regel), kunnen park hoppen?

    Dat is correct, Lise! De Ultimate en Magic Tickets zijn inclusief toegang tot alle themaparken, alle waterparken, ESPN Wide World of Sports en de golfbanen (park hopper vanaf 14:00 uur).
    Dank voor je reactie, @Lars ! Fijn om dit even zeker te weten. Voor ons nog maar een weekje, volgende week is vandaag hopelijk onze eerste dag in de parken!

  • Dit is nog niet de verwachte actie voor 2023 waar hopelijk ook de dining plans terug komen? Die verwachten we toch ook de komende maand?

    Nee, dit is de top deal aanbieding voor dit jaar. Onduidelijk is momenteel wanneer overige aanbiedingen terugkeren. Eerst zal het Dining Plan zelf moeten terugkomen en dat is nog niet aangekondigd.
  • Lars zei:


    Dit is nog niet de verwachte actie voor 2023 waar hopelijk ook de dining plans terug komen? Die verwachten we toch ook de komende maand?

    Nee, dit is de top deal aanbieding voor dit jaar. Onduidelijk is momenteel wanneer overige aanbiedingen terugkeren. Eerst zal het Dining Plan zelf moeten terugkomen en dat is nog niet aangekondigd.
    Dat is jammer… Ik had goede hoop dat ze de dining plans weer snel zouden introduceren.
  • Ja ik vindt het ook erg jammer dat de diningplan nog niet terug gaat komen.
  • De originele planning was dit jaar naar WDW te gaan, maar willen echt met dining plan gaan. Dus hopelijk 2023….
  • De originele planning was dit jaar naar WDW te gaan, maar willen echt met dining plan gaan. Dus hopelijk 2023….

    Dat is voor ons hetzelfde verhaal. Hopelijk komt het dining plan terug en ook de aanbieding van het free dining plan. Zonder dat zie ik mezelf toch niet snel meer een volledige Disney vakantie daar boeken als ik eerlijk ben.
  • Dave077 zei:

    De originele planning was dit jaar naar WDW te gaan, maar willen echt met dining plan gaan. Dus hopelijk 2023….

    Dat is voor ons hetzelfde verhaal. Hopelijk komt het dining plan terug en ook de aanbieding van het free dining plan. Zonder dat zie ik mezelf toch niet snel meer een volledige Disney vakantie daar boeken als ik eerlijk ben.
    Wij hebben hetzelfde. Het is al belachelijk duur. Als ik nu kijk met de 20% korting betaal ik nog steeds meer dan in 2018 met het dining plan (met 1 betaalde upgrade).
Log In of Registreer om te reageren.