Voorbereiding bezoek Walt Disney World

1123124125127129

Reacties

  • Al geprobeerd, als ik app wil openen sturen ze me door naar website.
    Amerikanen klagen er ook al over.

    Dat is vreemd. Als ik de app open kan ik gewoon de actieve reserveringen zien. Wij kunnen nog geen activiteiten boeken, dus heb dat niet kunnen checken, maar voor zover ik kan zien werkt de app normaal. Alles kan ook via de DCL website, dus dan maar via die weg?
  • App doet nog steeds raar.
    Maar op mobiel zoon werkt die wel.
    Gisteravond bevestiging ontvangen dat check in is goedgekeurd.
    Weer wat afgevinkt.
  • App doet nog steeds raar.
    Maar op mobiel zoon werkt die wel.
    Gisteravond bevestiging ontvangen dat check in is goedgekeurd.
    Weer wat afgevinkt.

    Fijn om te horen dat het gelukt is!
  • Ik wil online inchecken maar bij het ingeven van mijn creditcard gegevens zegt het steeds invalid number. Ik klik dan op foto nemen maar het enige wat ingevuld wordt is datum en CCV code, maar geen nummer, en als ik dat zelf ingeef weer zelfde opmerking. Heeft iemand dat ook al gehad? Is visa kaart
  • Ik wil online inchecken maar bij het ingeven van mijn creditcard gegevens zegt het steeds invalid number. Ik klik dan op foto nemen maar het enige wat ingevuld wordt is datum en CCV code, maar geen nummer, en als ik dat zelf ingeef weer zelfde opmerking. Heeft iemand dat ook al

    Ik wil online inchecken maar bij het ingeven van mijn creditcard gegevens zegt het steeds invalid number. Ik klik dan op foto nemen maar het enige wat ingevuld wordt is datum en CCV code, maar geen nummer, en als ik dat zelf ingeef weer zelfde opmerking. Heeft iemand dat ook al gehad? Is visa kaart

    Probleem opgelost 😉
  • Ik wil een aanvraag doen voor Das maar als ik inlog ( wel op de pc) en dan naar apply for Das wil gaan, kom ik steeds op de startpagina terecht. Ik heb ook de URL al ingevoerd maar dan heb ik hetzelfde probleem, of lukt dit alleen met gsm?
  • Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?
  • Ik wil een aanvraag doen voor Das maar als ik inlog ( wel op de pc) en dan naar apply for Das wil gaan, kom ik steeds op de startpagina terecht. Ik heb ook de URL al ingevoerd maar dan heb ik hetzelfde probleem, of lukt dit alleen met gsm?

    Hiervoor moet je een VPN gebruiken zodat je geforceerd op de Amerikaanse website blijft. Anders word je automatisch doorgestuurd naar de EU website en daar kan DAS niet worden aangevraagd.
  • Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
  • Lars zei:


    Ik wil een aanvraag doen voor Das maar als ik inlog ( wel op de pc) en dan naar apply for Das wil gaan, kom ik steeds op de startpagina terecht. Ik heb ook de URL al ingevoerd maar dan heb ik hetzelfde probleem, of lukt dit alleen met gsm?

    Hiervoor moet je een VPN gebruiken zodat je geforceerd op de Amerikaanse website blijft. Anders word je automatisch doorgestuurd naar de EU website en daar kan DAS niet worden aangevraagd.
    Bedankt!!
  • Lars zei:

    Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
    Bij My resort staat er geen Check ding plan, niet onder mijn reservatie, niet in het menu van my resort. Ik vind nergens iets van Ding credit terug in de app behalve op mijn invoice. Ook de gift Cars vind ik niet terug
  • Lars zei:

    Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
    Bij My resort staat er geen Check ding plan, niet onder mijn reservatie, niet in het menu van my resort. Ik vind nergens iets van Ding credit terug in de app behalve op mijn invoice. Ook de gift Cars vind ik niet terug
    Dan volgt dit pas op het moment van inchecken, net als Memory Maker die pas wordt geactiveerd als de eerste foto wordt gescand. Zolang de voordelen op de invoice staan, zijn deze bevestigd. Dat hadden wij voorheen ook.
  • Lars zei:

    Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
    Bij My resort staat er geen Check ding plan, niet onder mijn reservatie, niet in het menu van my resort. Ik vind nergens iets van Ding credit terug in de app behalve op mijn invoice
    Lars zei:

    Lars zei:

    Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
    Bij My resort staat er geen Check ding plan, niet onder mijn reservatie, niet in het menu van my resort. Ik vind nergens iets van Ding credit terug in de app behalve op mijn invoice. Ook de gift Cars vind ik niet terug
    Dan volgt dit pas op het moment van inchecken, net als Memory Maker die pas wordt geactiveerd als de eerste foto wordt gescand. Zolang de voordelen op de invoice staan, zijn deze bevestigd. Dat hadden wij voorheen ook.
    Dankjewel! Ben ik toch weer gerust gesteld
  • App doet nog steeds raar.
    Maar op mobiel zoon werkt die wel.
    Gisteravond bevestiging ontvangen dat check in is goedgekeurd.
    We

    Lars zei:

    Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
    Bij My resort staat er geen Check ding plan, niet onder mijn reservatie, niet in het menu van my resort. Ik vind nergens iets van Ding credit terug in de app behalve op mijn invoice. Ook de gift Cars vind ik niet terug
    Die zouden er op dag van incheck opstaan.
  • Lars zei:

    Ik vind ook nergens mijn dining credits terug, of komt dit op de magic band en kan ik daar zien hoeveel we verbruiken?

    Dat zou moeten staan onder je reservering in de app via My Resort en dan Check Dining Plan. Kan zijn dat dit pas actief wordt op de dag van aankomst, maar daar zou het normaal moeten staan.
    Bij My resort staat er geen Check ding plan, niet onder mijn reservatie, niet in het menu van my resort. Ik vind nergens iets van Ding credit terug in de app behalve op mijn invoice. Ook de gift Cars vind ik niet terug
    Dan volgt dit pas op het moment van inchecken, net als Memory Maker die pas wordt geactiveerd als de eerste foto wordt gescand. Zolang de voordelen op de invoice staan, zijn deze bevestigd. Dat hadden wij voorheen ook.
  • Wij gaan maandag naar wdw, kreeg paar weken terug mail met uitleg. Dining credits komen die dag in je mde, en er zit een papier bij waarmee je de free giftcard kan ophalen in de world of disney store in Disney springs
  • Vraagje over jullie bericht dat wij lazen over gratis toegang tot een waterpark op de dag van aankomst:
    Wij komen op een maandag terug van onze Disney cruise, maar willen ons 7-daagse ticket vanaf de dinsdag gaan gebruiken zodat wij op onze vertrekdag (de maandag daarop) nog de parken in kunnen. Maar kunnen wij dan de maandag dat wij terugkomen van de cruise en inchecken bij POP wel naar Typhoon Lagoon (ervan uitgaande dat die dan open is) zonder dat ons 7-daagse ticket ingaat?
  • Lise zei:

    Vraagje over jullie bericht dat wij lazen over gratis toegang tot een waterpark op de dag van aankomst:
    Wij komen op een maandag terug van onze Disney cruise, maar willen ons 7-daagse ticket vanaf de dinsdag gaan gebruiken zodat wij op onze vertrekdag (de maandag daarop) nog de parken in kunnen. Maar kunnen wij dan de maandag dat wij terugkomen van de cruise en inchecken bij POP wel naar Typhoon Lagoon (ervan uitgaande dat die dan open is) zonder dat ons 7-daagse ticket ingaat?

    Het 7-daagse ticket is geldig in een periode van 15 dagen en waterparken tellen niet mee in de 'dagen voor toegang'. Jullie kunnen de tickets dus direct op de maandag laten ingaan en vervolgens op de aankomstdag naar een waterpark en daarna 7 dagen naar de themaparken binnen de resterende periode.
  • Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar ik had vrijdag een chat en nadien zoom voor het aanvragen van DAS. De heel behulpzame en vriendelijke mevrouw gaf in razendsnel tempo mee dat ze alle info in de chat ging zetten, wat ze ook deed, zodat ik het achteraf rustig kon nalezen, aangezien het onze eerste keer is. Maar bij het beëindigen van de zoom call, werd ook de chat beëindigd. En weg was de uitleg....🙈. Kan ik die chat ergens terug tevoorschijn toveren? Of ergens anders de hele uitleg van lightning lanes Enzo vinden want volgens dat ik begreep moet je langs dat systeem?
  • Lars zei:

    Lise zei:

    Vraagje over jullie bericht dat wij lazen over gratis toegang tot een waterpark op de dag van aankomst:
    Wij komen op een maandag terug van onze Disney cruise, maar willen ons 7-daagse ticket vanaf de dinsdag gaan gebruiken zodat wij op onze vertrekdag (de maandag daarop) nog de parken in kunnen. Maar kunnen wij dan de maandag dat wij terugkomen van de cruise en inchecken bij POP wel naar Typhoon Lagoon (ervan uitgaande dat die dan open is) zonder dat ons 7-daagse ticket ingaat?

    Het 7-daagse ticket is geldig in een periode van 15 dagen en waterparken tellen niet mee in de 'dagen voor toegang'. Jullie kunnen de tickets dus direct op de maandag laten ingaan en vervolgens op de aankomstdag naar een waterpark en daarna 7 dagen naar de themaparken binnen de resterende periode.
    Dat is leuk nieuws voor ons, @Lars ! Dank voor je reactie. Aangezien we vroeg van het schip komen, is het leuk om een deel van de middag nog te kunnen doorbrengen in een waterpark :-)
  • Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar ik had vrijdag een chat en nadien zoom voor het aanvragen van DAS. De heel behulpzame en vriendelijke mevrouw gaf in razendsnel tempo mee dat ze alle info in de chat ging zetten, wat ze ook deed, zodat ik het achteraf rustig kon nalezen, aangezien het onze eerste keer is. Maar bij het beëindigen van de zoom call, werd ook de chat beëindigd. En weg was de uitleg....🙈. Kan ik die chat ergens terug tevoorschijn toveren? Of ergens anders de hele uitleg van lightning lanes Enzo vinden want volgens dat ik begreep moet je langs dat systeem?

    Met DAS krijg je toegang tot het Lightning Lane systeem en kun je reserveringen via de app maken voor alle deelnemende attracties. Je neemt dan de Lightning Lane ingang op het gereserveerde tijdslot. Je scant hierbij je Key to the World Card of MagicBand. Als je in een Disney hotel verblijft, dan kunnen maximaal 3 reserveringen per dag vanaf 7 dagen vóór aankomst worden vastgelegd. Ter plaatse kun je dan een nieuwe attractie reserveren zodra de eerste is gebruikt. Lees alles over Lightning Lane: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/lightning-lane-multi-single-pass-vervangt-genie-disney-world
  • Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar ik had vrijdag een chat en nadien zoom voor het aanvragen van DAS. De heel behulpzame en vriendelijke mevrouw gaf in razendsnel tempo mee dat ze alle info in de chat ging zetten, wat ze ook deed, zodat ik het achteraf rustig kon nalezen, aangezien het onze eerste keer is. Maar bij het beëindigen van de zoom call, werd ook de chat beëindigd. En weg was de uitleg....🙈. Kan ik die chat ergens terug tevoorschijn toveren? Of ergens anders de hele uitleg van lightning lanes Enzo vinden want volgens dat ik begreep moet je la
    Lars zei:

    Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar ik had vrijdag een chat en nadien zoom voor het aanvragen van DAS. De heel behulpzame en vriendelijke mevrouw gaf in razendsnel tempo mee dat ze alle info in de chat ging zetten, wat ze ook deed, zodat ik het achteraf rustig kon nalezen, aangezien het onze eerste keer is. Maar bij het beëindigen van de zoom call, werd ook de chat beëindigd. En weg was de uitleg....🙈. Kan ik die chat ergens terug tevoorschijn toveren? Of ergens anders de hele uitleg van lightning lanes Enzo vinden want volgens dat ik begreep moet je langs dat systeem?

    Met DAS krijg je toegang tot het Lightning Lane systeem en kun je reserveringen via de app maken voor alle deelnemende attracties. Je neemt dan de Lightning Lane ingang op het gereserveerde tijdslot. Je scant hierbij je Key to the World Card of MagicBand. Als je in een Disney hotel verblijft, dan kunnen maximaal 3 reserveringen per dag vanaf 7 dagen vóór aankomst worden vastgelegd. Ter plaatse kun je dan een nieuwe attractie reserveren zodra de eerste is gebruikt. Lees alles over Lightning Lane: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/lightning-lane-multi-single-pass-vervangt-genie-disney-world
    Weer heel erg bedankt, Lars!
  • Indien je een restaurant boekt in een park en het park sluit vb om 21u, sluit het restaurant dan ook, want we kunnen vb wel tot 20u45 een tafel boeken
  • 7 oktober aangepast

    Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar ik had vrijdag een chat en nadien zoom voor het aanvragen van DAS. De heel behulpzame en vriendelijke mevrouw gaf in razendsnel tempo mee dat ze alle info in de chat ging zetten, wat ze ook deed, zodat ik het achteraf rustig kon nalezen, aangezien het onze eerste keer is. Maar bij het beëindigen van de zoom call, werd ook de chat beëindigd. En weg was de uitleg....🙈. Kan ik die chat ergens terug tevoorschijn toveren? Of ergens anders de hele uitleg van lightning lanes Enzo vinden want volgens dat ik begreep moet je la

    Lars zei:

    Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar ik had vrijdag een chat en nadien zoom voor het aanvragen van DAS. De heel behulpzame en vriendelijke mevrouw gaf in razendsnel tempo mee dat ze alle info in de chat ging zetten, wat ze ook deed, zodat ik het achteraf rustig kon nalezen, aangezien het onze eerste keer is. Maar bij het beëindigen van de zoom call, werd ook de chat beëindigd. En weg was de uitleg....🙈. Kan ik die chat ergens terug tevoorschijn toveren? Of ergens anders de hele uitleg van lightning lanes Enzo vinden want volgens dat ik begreep moet je langs dat systeem?

    Met DAS krijg je toegang tot het Lightning Lane systeem en kun je reserveringen via de app maken voor alle deelnemende attracties. Je neemt dan de Lightning Lane ingang op het gereserveerde tijdslot. Je scant hierbij je Key to the World Card of MagicBand. Als je in een Disney hotel verblijft, dan kunnen maximaal 3 reserveringen per dag vanaf 7 dagen vóór aankomst worden vastgelegd. Ter plaatse kun je dan een nieuwe attractie reserveren zodra de eerste is gebruikt. Lees alles over Lightning Lane: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/lightning-lane-multi-single-pass-vervangt-genie-disney-world
    Weer heel erg bedankt, Lars!
    Wou wel nog even het volgende vragen, de das is weer ( nog) niet zichtbaar in my experience app, volgens de medewerker komtvdatvid magic band maar die krijg ik pas bij inchecken. Hoe kan ik dan toch al 7d op voorhand de attracties vastleggen?
  • Indien je een restaurant boekt in een park en het park sluit vb om 21u, sluit het restaurant dan ook, want we kunnen vb wel tot 20u45 een tafel boeken

    Net als in Disneyland Paris blijven de restaurants langer open dan de openingstijden van het desbetreffende park. Als jullie om 20:45 uur een reservering hebben, dan hebben jullie voldoende tijd om te genieten van een 3-gangen menu, ook na de sluitingstijd. Oga's Canteen (de Star Wars bar in Galaxy's Edge) heeft bijvoorbeeld ook reserveringen beschikbaar op het moment dat Hollywood Studios sluit. Hier hebben we twee keer gebruik van gemaakt. We konden gewoon in de bar blijven en genieten van onze drankjes. Vervolgens wordt je door cast members en beveiliging begeleidt naar de uitgang.
  • Wou wel nog even het volgende vragen, de das is weer ( nog) niet zichtbaar in my experience app, volgens de medewerker komtvdatvid magic band maar die krijg ik pas bij inchecken. Hoe kan ik dan toch al 7d op voorhand de attracties vastleggen?

    Je moet hiervoor een GPS spoof app gebruiken om ervoor te zorgen dat de MDE app denkt dat je in de VS bent. Anders is dit niet zichtbaar. De uitleg om dit toch op voorhand via de app te doen staat in het volgende artikel onder 'Hoe reserveer je Lightning Lane Multi Pass of Single Pass vanuit Nederland?': https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/lightning-lane-multi-single-pass-vervangt-genie-disney-world. Erg klantonvriendelijk voor internationale gasten, maar helaas is er geen andere manier, anders dan pas ter plaatse van de service gebruik te maken.
  • Dankjewel Lars, ik had dat idd al gelezen, maar ik wist niet of het ook ging werken met Das aangezien ik geen lightning lanes koop, maar vanaf dat de my experience app denkt dat je in Amerika bent, activeert die automatisch das?
    En nu nog een vraagje ik heb blijkbaar ergens 2 Disney accounts aangemaakt met dezelfde gegevens maar ander email adres. De reis is ook al meer dan een jaar geleden geboekt, dus wss daarmee. Blijkbaar heb ik op mijn pc inloggegevens van ene email en op mijn gsm de andere, dat heb je dan met automatische login. Nu heb ik een aantal restaurants reservaties op het ene staan, dat dus niet gelinkt is aan my experience app. Maar ik heb wel de emails met bevestiging van reservatie en mijn naam. Is dat genoeg of moet het echt in de app staan. Ik kan de reservering niet linken aan een ander email adres, dat heb ik al geprobeerd
  • Dankjewel Lars, ik had dat idd al gelezen, maar ik wist niet of het ook ging werken met Das aangezien ik geen lightning lanes koop, maar vanaf dat de my experience app denkt dat je in Amerika bent, activeert die automatisch das?
    En nu nog een vraagje ik heb blijkbaar ergens 2 Disney accounts aangemaakt met dezelfde gegevens maar ander email adres. De reis is ook al meer dan een jaar geleden geboekt, dus wss daarmee. Blijkbaar heb ik op mijn pc inloggegevens van ene email en op mijn gsm de andere, dat heb je dan met automatische login. Nu heb ik een aantal restaurants reservaties op het ene staan, dat dus niet gelinkt is aan my experience app. Maar ik heb wel de emails met bevestiging van reservatie en mijn naam. Is dat genoeg of moet het echt in de app staan. Ik kan de reservering niet linken aan een ander email adres, dat heb ik al geprobeerd

    Dat zou geen probleem moeten zijn zolang je de bevestigingsmail kunt laten zien bij het inchecken. Het enige wat niet kan is van te voren 'inchecken' via de app. Dat zul je via de cast member bij de ingang moeten doen.
  • Lars zei:

    Wou wel nog even het volgende vragen, de das is weer ( nog) niet zichtbaar in my experience app, volgens de medewerker komtvdatvid magic band maar die krijg ik pas bij inchecken. Hoe kan ik dan toch al 7d op voorhand de attracties vastleggen?

    Je moet hiervoor een GPS spoof app gebruiken om ervoor te zorgen dat de MDE app denkt dat je in de VS bent. Anders is dit niet zichtbaar. De uitleg om dit toch op voorhand via de app te doen staat in het volgende artikel onder 'Hoe reserveer je Lightning Lane Multi Pass of Single Pass vanuit Nederland?': https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/lightning-lane-multi-single-pass-vervangt-genie-disney-world. Erg klantonvriendelijk voor internationale gasten, maar helaas is er geen andere manier, anders dan pas ter plaatse van de service gebruik te maken.
    wat ik begreep van UK Disboard draadje:
    Telefoon locatie uitzetten en MDE profiel op US zetten, dan zou je ook Multipass/singlepass kunnen kiezen vanuit Nederland.. Zelf niet getest, maar meerdere geven aan dat dit werkt.
  • Edwin21 zei:

    wat ik begreep van UK Disboard draadje:
    Telefoon locatie uitzetten en MDE profiel op US zetten, dan zou je ook Multipass/singlepass kunnen kiezen vanuit Nederland.. Zelf niet getest, maar meerdere geven aan dat dit werkt.

    Die optie werkt niet altijd, maar goed dat je 'm hier even deelt. De variant via de GPS spoofing werkt altijd.
Log In of Registreer om te reageren.