Drukte informatie

1246710

Reacties

  • Dankjewel voor het antwoord :-D Ik had gehoopt dat het mij iets meer duidelijkheid zou geven, maar blijkbaar maakt het dus qua drukte echt niets uit wat we kiezen... Ik wil echt niet de fout maken van 3 jaar geleden want dat was echt zowat het ergste dat ik ooit in Disney heb meegemaakt... Hoewel we ook ooit eens op 22 maart geweest zijn, dachten toen ook: zal wel rustig zijn... Toevallig de eerste mooie dag van dat jaar en mega veel volk...
  • Hoi allemaal,

    Wij gaan van woensdag 31 augustus tot en met vrijdag 2 september 2016 naar Disney Land Parijs.
    Waarschijnlijk de laatste keer dat we met onze jaarkaart gaan..... We hebben deze datum gebaseerd op het feit dat in Nederland alleen nog zone Zuid vakantie heeft en in België en Frankrijk de zomervakantie op 1 september is afgelopen.
    Maar als ik het goed begrijp mogen de Belgische en Franse scholen hier (een beetje) flexibel mee om gaan.
    Weet iemand of de scholen in België en Frankrijk dit jaar daadwerkelijk op 1 september starten of starten deze pas op maandag 5 september?
    In de seizoensagenda van Disney is het deze hele week "standaard", dus geen hoogseizoen of topseizoen.

    Ik ben benieuwd naar jullie antwoord en jullie ervaring.
    Dan kan ik mij hier alvast op voorbereiden en indien nodig deze dagen goed plannen. Er gaat namelijk iemand mee die al 23 jaar niet is geweest, dus het zou leuk zijn als we zoveel mogelijk kunnen doen.

    Groetjes Denise
  • Hoi allemaal,

    Wij gaan van woensdag 31 augustus tot en met vrijdag 2 september 2016 naar Disney Land Parijs.
    Waarschijnlijk de laatste keer dat we met onze jaarkaart gaan..... We hebben deze datum gebaseerd op het feit dat in Nederland alleen nog zone Zuid vakantie heeft en in België en Frankrijk de zomervakantie op 1 september is afgelopen.
    Maar als ik het goed begrijp mogen de Belgische en Franse scholen hier (een beetje) flexibel mee om gaan.
    Weet iemand of de scholen in België en Frankrijk dit jaar daadwerkelijk op 1 september starten of starten deze pas op maandag 5 september?
    In de seizoensagenda van Disney is het deze hele week "standaard", dus geen hoogseizoen of topseizoen.

    Ik ben benieuwd naar jullie antwoord en jullie ervaring.
    Dan kan ik mij hier alvast op voorbereiden en indien nodig deze dagen goed plannen. Er gaat namelijk iemand mee die al 23 jaar niet is geweest, dus het zou leuk zijn als we zoveel mogelijk kunnen doen.

    Groetjes Denise

    Hoi Denise,

    De zomervakantie in zowel België, als Frankrijk eindigt op 30 augustus. Als jullie naar Disney gaan hebben deze beide landen geen schoolvakantie meer en zal het minder druk zijn. Bekijk de actuele schoolvakanties van alle landen via onze Verblijf pagina:
    http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Wij gaan van woensdag 31 augustus tot en met vrijdag 2 september 2016 naar Disney Land Parijs.
    Waarschijnlijk de laatste keer dat we met onze jaarkaart gaan..... We hebben deze datum gebaseerd op het feit dat in Nederland alleen nog zone Zuid vakantie heeft en in België en Frankrijk de zomervakantie op 1 september is afgelopen.
    Maar als ik het goed begrijp mogen de Belgische en Franse scholen hier (een beetje) flexibel mee om gaan.
    Weet iemand of de scholen in België en Frankrijk dit jaar daadwerkelijk op 1 september starten of starten deze pas op maandag 5 september?
    In de seizoensagenda van Disney is het deze hele week "standaard", dus geen hoogseizoen of topseizoen.

    Ik ben benieuwd naar jullie antwoord en jullie ervaring.
    Dan kan ik mij hier alvast op voorbereiden en indien nodig deze dagen goed plannen. Er gaat namelijk iemand mee die al 23 jaar niet is geweest, dus het zou leuk zijn als we zoveel mogelijk kunnen doen.

    Groetjes Denise

    Hoi Denise,

    De zomervakantie in zowel België, als Frankrijk eindigt op 30 augustus. Als jullie naar Disney gaan hebben deze beide landen geen schoolvakantie meer en zal het minder druk zijn. Bekijk de actuele schoolvakanties van alle landen via onze Verblijf pagina:
    http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,

    Dat overzicht had ik inderdaad al gezien, maar Ik had ook gelezen dat ze er een beetje flexibel mee om mogen gaan.... Dus bijvoorbeeld een paar dagen eerder of later beginnen. Waarschijnlijk om bijvoorbeeld te starten op een maandag, een hele schoolwerk.

    Maar fijn om het nu zeker te weten. Het zal dus dan een stuk rustiger zijn als het goed is! Fijn!

    Voor de zekerheid maar wel de restaurants van te voren reserveren.... You never know!

    Thanks weer Lars!

    Groetjes Denise

  • Hoi Lars,

    Dat overzicht had ik inderdaad al gezien, maar Ik had ook gelezen dat ze er een beetje flexibel mee om mogen gaan.... Dus bijvoorbeeld een paar dagen eerder of later beginnen. Waarschijnlijk om bijvoorbeeld te starten op een maandag, een hele schoolwerk.

    Maar fijn om het nu zeker te weten. Het zal dus dan een stuk rustiger zijn als het goed is! Fijn!

    Voor de zekerheid maar wel de restaurants van te voren reserveren.... You never know!

    Thanks weer Lars!

    Groetjes Denise

    Hoi Denise,

    Graag gedaan! Restaurants reserveren wordt altijd aanbevolen, zeker voor de populaire locaties. Bel hiervoor met de restaurant reserveringslijn: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • augustus 2016 aangepast
    Ik ben leerkracht in België en wij mogen hier niet flexibel mee omgaan ;-) 1 september beginnen we! Geniet er van :smile:
  • Ik ben leerkracht in België en wij mogen hier niet flexibel mee omgaan ;-) 1 september beginnen we! Geniet er van :smile:

    Thanks Melissa!
  • Beginnen de scholen nou op dinsdag de 30ste of donderdag de eerste ?
  • Hoi Dotty03,

    bedoel je in België? Daar is het donderdag de eerste.
  • Ik zag frankrijk dat ze tot de 30ste vakantie hebben. Die zouden dus dinsdag weer naar school moeten ?
  • Allereerst wil ik even mijn complimenten kwijt aan deze site. Wat een geweldige bron aan informatie! Ik wil graag een keer met vrouw en kinderen (6 en 3) naar Disneyland Parijs. Dankzij o.a. deze site is de keuze gevallen op een vierdaags verblijf in Sequoia Lodge (Golden Forest). Mijn grootste onzekerheid zit echter in de periode. Hoe druk is het met Hemelvaart en de dagen daarna (25 t/m 28 mei)? Als ik op deze druktekalender afga http://pixiedust.be/agenda/druktekalender/ kunnen we beter aan het eind van de zomervakantie gaan (24 t/m 27 augustus). Ik ben benieuwd hoe jullie daar, met al jullie ervaring, over denken.
  • Hoi Rob81,

    ik denk dat je het beste even op https://www.schoolvakantieseuropa.be/kies-een-land.html kunt kijken.
    In mijn eigen ervaring is mei altijd iets rustiger dan augustus, maar dit jaar is natuurlijk een apart jaar ivm het 25e jubileum.
    Misschien heeft Lars nog een idee?
  • Rob81 zei:

    Allereerst wil ik even mijn complimenten kwijt aan deze site. Wat een geweldige bron aan informatie! Ik wil graag een keer met vrouw en kinderen (6 en 3) naar Disneyland Parijs. Dankzij o.a. deze site is de keuze gevallen op een vierdaags verblijf in Sequoia Lodge (Golden Forest). Mijn grootste onzekerheid zit echter in de periode. Hoe druk is het met Hemelvaart en de dagen daarna (25 t/m 28 mei)? Als ik op deze druktekalender afga http://pixiedust.be/agenda/druktekalender/ kunnen we beter aan het eind van de zomervakantie gaan (24 t/m 27 augustus). Ik ben benieuwd hoe jullie daar, met al jullie ervaring, over denken.

    Hoi Rob81,

    Dank voor de complimenten! In de regel is het altijd het beste om de Franse feestdagen te vermijden. Als jullie rond Hemelvaart willen gaan, dan zou ik die dag zelf vermijden en dan een verblijf boeken vóór of ná die datum (bijvoorbeeld vanaf vrijdag aankomen). Op Hemelvaart zelf is het druk in de parken, vergelijkbaar met de zomervakantie. Tijdens de zomer zijn de meeste periodes gelijkwaardig, met de grootste drukte begin augustus. In die context zou 24 t/m 27 augustus dus minder druk zijn en heeft die periode de voorkeur. Bekijk onze kalender met prijsseizoenen om een beeld te krijgen van de drukte en probeer de dagen met 'hoogseizoen' (oranje van kleur) te vermijden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Profiteer van onze 25ste verjaardag aanbieding en ontvang tot 2 dagen & 2 nachten gratis via deze actie pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl. Maak gebruik van onze handige zoekmachine onder het kopje 'Prijzen & Boeken' om de prijzen te ontdekken en te boeken. Boekt u via onze website, dan ontvangen wij van Disney commissie en kunnen we de website in de lucht houden :)

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de snelle reacties Hugo en Lars. Ik vind het alleen een beetje tegenstrijdig: Lars, je geeft aan dat Hemelvaart heel erg druk is maar je verwijst naar de kalender met prijsseizoenen die Hemelvaart in blauw aangeeft. Diezelfde kalender geeft meer drukte aan (of in ieder geval hogere prijzen) in de periode eind augustus. Dat advies strookt dus meer met de kalender die ik eerder aanhaalde http://pixiedust.be/agenda/druktekalender/

    Dat Hemelvaartsdag druk zal zijn begrijp ik. Maar de vrijdag, zaterdag en zondag daarna? Zijn die doorgaans rustiger dan eind augustus? Heeft iemand daar ervaring mee?
  • Rob81 zei:

    Bedankt voor de snelle reacties Hugo en Lars. Ik vind het alleen een beetje tegenstrijdig: Lars, je geeft aan dat Hemelvaart heel erg druk is maar je verwijst naar de kalender met prijsseizoenen die Hemelvaart in blauw aangeeft. Diezelfde kalender geeft meer drukte aan (of in ieder geval hogere prijzen) in de periode eind augustus. Dat advies strookt dus meer met de kalender die ik eerder aanhaalde http://pixiedust.be/agenda/druktekalender/

    Dat Hemelvaartsdag druk zal zijn begrijp ik. Maar de vrijdag, zaterdag en zondag daarna? Zijn die doorgaans rustiger dan eind augustus? Heeft iemand daar ervaring mee?

    Hoi Rob81,

    Dat klopt, maar Disney maakt zelf geen drukte informatie openbaar, dus de kalender van Pixiedust is uit onofficiële bronnen en komt niet van Disney. Wij gaan altijd uit van de informatie van Disney en dan lopen de prijsseizoenen goed synchroon met de verwachte drukte in de parken.

    Doorgaans is het op feestdagen drukker dan tijdens uitgestrekte periodes, zoals de zomervakantie, waar de drukte meer wordt verspreid. Op feestdagen is er altijd een grote piek wat betreft drukte. Hoe korter de vakantie (of losse feestdagen) hoe heftiger de drukte in een korte tijd kan zijn. Het hogere prijsseizoen in augustus heeft ook te maken met de schoolvakanties waarbij families met kinderen aan gebonden zijn.

    Wat betreft het weekend direct na Hemelvaart is het drukker dan normaal, maar niet zo druk als tijdens Pasen of Pinksteren, aangezien die feestdagen in het weekend vallen. Als jullie 4 dagen willen gaan, dan zou ik augustus adviseren, aangezien je anders op Hemelvaart zelf aankomt.

    Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik die graag :)

    Groetjes,
    Lars
  • Die Pixiedust kalender geeft begin maart (Belgische krokusvakantie) aan als heel druk. Terwijl Disney dat in een rustiger periode plaatst. Feit is dat er dan in Frankrijk maar 1 regio meer vakantie heeft, dus ik hoop dat het dan wel meevalt. En ik hoop ook gewoon dat iedereen wacht tot eind maart (25th anniversary) om te gaan zodat wij rustig alle atracties kunnen doen! :-D Die drukte is voor de parken zelf ook moeilijk in te schatten, denk ik. De Efteling heeft ook zo'n kalender en daar zijn wij ook al een paar keer flink "bedrogen" geweest.
  • Oké, dan laat ik die Pixiedust kalender eventjes los als leidraad. Maar even alles op een rijtje. Dan geeft de kalender met de prijsseizoenen (waarvan je aangeeft dat deze goed synchroon loopt met de verwachte drukte) toch duidelijk aan dat ik beter op of na Hemelvaart kan gaan. Maar vanwaar dan toch het advies om eind augustus te gaan? Alleen omdat Hemelvaartsdag drukker is dan die dagen? Als de overige drie dagen na Hemelvaart rustiger zijn dan die dagen eind augustus, dan zou ik zelf eerder neigen naar mei en die ene (hele) drukke dag voor lief nemen.

  • Rob81 zei:

    Oké, dan laat ik die Pixiedust kalender eventjes los als leidraad. Maar even alles op een rijtje. Dan geeft de kalender met de prijsseizoenen (waarvan je aangeeft dat deze goed synchroon loopt met de verwachte drukte) toch duidelijk aan dat ik beter op of na Hemelvaart kan gaan. Maar vanwaar dan toch het advies om eind augustus te gaan? Alleen omdat Hemelvaartsdag drukker is dan die dagen? Als de overige drie dagen na Hemelvaart rustiger zijn dan die dagen eind augustus, dan zou ik zelf eerder neigen naar mei en die ene (hele) drukke dag voor lief nemen.

    Hoi Rob81,

    Het advies voor eind augustus zit 'm in het feit dat Hemelvaart zelf heel druk is en je daardoor al één dag van je verblijf lange wachttijden hebt. In augustus is de drukte verspreid over de gehele zomervakantie. Daarnaast zijn in augustus alle grote attracties geopend. In mei is Pirates of the Caribbean nog dicht voor onderhoud/upgrade.

    Groetjes,
    Lars
  • Oké helder. Sorry dat ik nu een beetje ga doordrammen :smile:

    Hebben jullie ervaring met de dagen na Hemelvaart, is het dan drukker of misschien juist minder druk dan eind augustus?
  • Ik heb er helaas geen ervaring mee maar het punt dat Lars aanhaalt is natuurlijk waar: als veel mensen naar het park gaan en kunnen kiezen uit enerzijds een paar dagen rond Hemelvaart en anderzijds een hele maand augustus, zou ik voor augustus gaan.
  • Bedankt voor je antwoord Hugo, maar dat is niet het geval. Ook in augustus hebben we dan 4 dagen (24 t/m 27 aug). Ik snap dat jullie adviseren om Hemelvaart te vermijden. Maar waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt is dat ik liever in die drie dagen na Hemelvaart ga indien het dan minder druk is dan 24 t/m 27 augustus. Dat is natuurlijk een heel specifieke vraag die lastig te beantwoorden is. Maar als ik afga op de prijsseizoenen kalender van Disney kan ik beter 26 t/m 28 mei gaan dan 24 t/m 27 augustus. Dan ga ik dus liever drie dagen dan vier.
  • Rob81 zei:

    Bedankt voor je antwoord Hugo, maar dat is niet het geval. Ook in augustus hebben we dan 4 dagen (24 t/m 27 aug). Ik snap dat jullie adviseren om Hemelvaart te vermijden. Maar waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt is dat ik liever in die drie dagen na Hemelvaart ga indien het dan minder druk is dan 24 t/m 27 augustus. Dat is natuurlijk een heel specifieke vraag die lastig te beantwoorden is. Maar als ik afga op de prijsseizoenen kalender van Disney kan ik beter 26 t/m 28 mei gaan dan 24 t/m 27 augustus. Dan ga ik dus liever drie dagen dan vier.

    Hoi Rob81,

    In dat geval boek je voor de dagen na Hemelvaart. Zo te lezen heb je namelijk al een beslissing genomen ;-)

    Groetjes,
    Lars
  • Inderdaad Lars, als niemand die twee periodes concreet kan vergelijken volg ik de informatie op de prijsseizoenenkalender en kies ik voor 26 t/m 28 mei. Allen bedankt voor het meedenken en jullie input!
  • Rob81 zei:

    Inderdaad Lars, als niemand die twee periodes concreet kan vergelijken volg ik de informatie op de prijsseizoenenkalender en kies ik voor 26 t/m 28 mei. Allen bedankt voor het meedenken en jullie input!

    Hoi Rob81,

    Graag gedaan! Als je boekt via de zoekmachine of aanbiedingen op DiscoverTheMagic.nl, dan ontvangen wij commissie van Disney om deze website in de lucht te houden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris. Alvast dank en veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb in oktober geboekt voor een DLP-trip van 8-11 mei. Nu dacht ik goed onderzoek verricht te hebben naar vakanties in andere landen e.d., maar blijkbaar niet; want ik kom er net achter dat 8 mei Franse Bevrijdingsdag is en 9 mei Dag van Europa (?). Moet ik er rekening mee houden dat het één van die dagen of allebei erg druk gaat zijn? Want het gekke vind ik dan dat DLP het bestempelt als Voordeelseizoen.
  • Lise zei:

    Ik heb in oktober geboekt voor een DLP-trip van 8-11 mei. Nu dacht ik goed onderzoek verricht te hebben naar vakanties in andere landen e.d., maar blijkbaar niet; want ik kom er net achter dat 8 mei Franse Bevrijdingsdag is en 9 mei Dag van Europa (?). Moet ik er rekening mee houden dat het één van die dagen of allebei erg druk gaat zijn? Want het gekke vind ik dan dat DLP het bestempelt als Voordeelseizoen.

    Hoi Lise,

    Geen zorgen. 8 en 9 mei zijn geen grote feestdagen in Frankrijk en zullen daardoor niet druk zijn. Verwacht rustige dagen tijdens jullie verblijf.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Lise zei:

    Ik heb in oktober geboekt voor een DLP-trip van 8-11 mei. Nu dacht ik goed onderzoek verricht te hebben naar vakanties in andere landen e.d., maar blijkbaar niet; want ik kom er net achter dat 8 mei Franse Bevrijdingsdag is en 9 mei Dag van Europa (?). Moet ik er rekening mee houden dat het één van die dagen of allebei erg druk gaat zijn? Want het gekke vind ik dan dat DLP het bestempelt als Voordeelseizoen.

    Hoi Lise,

    Geen zorgen. 8 en 9 mei zijn geen grote feestdagen in Frankrijk en zullen daardoor niet druk zijn. Verwacht rustige dagen tijdens jullie verblijf.

    Groetjes,
    Lars
    Ah, dat is super fijn om te horen! Bedankt voor de reactie!
  • Hallo allemaal,

    Wij hebben van 1 tot en met 3 mei geboekt voor Disney. Nu hadden we alles zo gepland dat het buiten de vakantieperiodes vallen. (Alleen sommige scholen in NL hebben een tweede week meivakantie) Nu zag ik dat 1 mei een Nationale feestdag is in Frankrijk... Zal het erg druk zijn of?
  • Hallo allemaal,

    Wij hebben van 1 tot en met 3 mei geboekt voor Disney. Nu hadden we alles zo gepland dat het buiten de vakantieperiodes vallen. (Alleen sommige scholen in NL hebben een tweede week meivakantie) Nu zag ik dat 1 mei een Nationale feestdag is in Frankrijk... Zal het erg druk zijn of?

    Hoi bassiej5,

    1 mei is dag van de arbeid in Frankrijk en dit zal een drukkere dag zijn dan normaal. Op 2 en 3 mei zal het echter rustiger zijn. Plan de populaire attracties zoveel mogelijk op 2 en 3 mei voor kortere wachttijden.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2017 aangepast
    Wij bezochten in september 2015 disneyland en het was fantastisch. Praktisch geen wacht rijen. Gemiddeld 15minuten wachten dus we waren flink verwend.

    Dit jaar plannen we een bezoek van 5 tot 7 mei. Iemand enig idee hoe de wacht rijen zijn op dat moment van het jaar?

    Groetjes
Log In of Registreer om te reageren.