RunDisney 2017

Komend jaar wil ik mee gaan doen met de 5K loop. Iemand een idee of je als (Dream) jaarkaarthouder eerder losse tickets kunt kopen?
«1

Reacties

  • RogerM zei:

    Komend jaar wil ik mee gaan doen met de 5K loop. Iemand een idee of je als (Dream) jaarkaarthouder eerder losse tickets kunt kopen?

    Hoi RogerM,

    Het is niet mogelijk om als jaarkaarthouder eerder tickets te bestellen voor de wedstrijden van runDisney. De losse verkoop van de racetickets start medio februari 2017. Alle informatie + prijzen voor runDisney 2017 staan in dit artikel: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/tweede-rundisney-evenement-disneyland-paris-september-2017.

    Groetjes,
    Lars
  • januari 2017 aangepast
    Thanks voor dit linkje, prrcies wat ik zocht. Denk erover om de halve marathon te doen maar las ergens dat je dan een in frans geschreven brief van de huisarts moet hebben. Klopt dit? Kon er bij loopreizen niet zoveel over vinden.
  • Evdm88 zei:

    Thanks voor dit linkje, prrcies wat ik zocht. Denk erover om de halve marathon te doen maar las ergens dat je dan een in frans geschreven brief van de huisarts moet hebben. Klopt dit? Kon er bij loopreizen niet zoveel over vinden.

    Hoi Evdm88,

    Naar mijn weten is er geen brief van een huisarts noodzakelijk om deel te nemen aan de races. Het is wel verplicht voor ouders om toestemming te geven dat hun kinderen (onder de 18 jaar) mogen deelnemen aan de races, maar een brief van de huisarts kan ik nergens in de officiële documentatie vinden.

    Groetjes,
    Lars
  • Je moet toch wel een Medisch Certificaat (door de huisarts) laten invullen?

    http://run.disneylandparis.com/event/disneylandr-paris-val-deurope-half-marathon

    "Please pay attention!

    All half marathon runners must provide a medical certificate to take part in the race. For more information, please check the 'Participation Conditions' section"
  • Ik zit er ook over te denken mee te doen. Begrijp ik het goed dat dit deze 5 km na sluitingstijd plaatsvindt? Mogen er ook toeschouwers bij zijn? We hebben dan een jaarkaart en gaan dan met ons gezin er heen.

    Verder begrijp ik uit de Engelse site dat je je racepack niet op de dag zelf op kunt pikken? Dan zou ik daarvoor dus een dag eerder moeten komen? Als dat zo is, dan houdt het meteen op want ik kan niet nog een dag eerder vertrekken. :-( ((
  • Je moet toch wel een Medisch Certificaat (door de huisarts) laten invullen?

    http://run.disneylandparis.com/event/disneylandr-paris-val-deurope-half-marathon

    "Please pay attention!

    All half marathon runners must provide a medical certificate to take part in the race. For more information, please check the 'Participation Conditions' section"

    Hoi Stefan-89,

    Ik heb het even nagevraagd en het klopt inderdaad dat er een medisch certificaat door de huisarts online aangeleverd moet worden nadat de racetickets zijn aangeschaft. Vervolgens krijg je bericht terug met goedkeuring.

    Groetjes,
    Lars
  • Kuki zei:

    Ik zit er ook over te denken mee te doen. Begrijp ik het goed dat dit deze 5 km na sluitingstijd plaatsvindt? Mogen er ook toeschouwers bij zijn? We hebben dan een jaarkaart en gaan dan met ons gezin er heen.

    Verder begrijp ik uit de Engelse site dat je je racepack niet op de dag zelf op kunt pikken? Dan zou ik daarvoor dus een dag eerder moeten komen? Als dat zo is, dan houdt het meteen op want ik kan niet nog een dag eerder vertrekken. :-( ((

    Hoi Kuki,

    De 5km race door het Walt Disney Studios Park is inderdaad na sluiting. Publiek is alleen toegestaan bij de 10km en de halve marathon in speciale vakken bij de start of finish in Disney Village.

    Het ophalen van de racepack/racetickets is iedere dag mogelijk bij de runDisney Health & Wellness Expo in de Disney Events Arena (Disney Village).

    Groetjes,
    Lars
  • Hey,

    Is er inmiddels al iets meer bekend over wanneer de losse startbewijzen voor de 5k en 10k te koop zullen zijn?
  • RogerM zei:

    Hey,

    Is er inmiddels al iets meer bekend over wanneer de losse startbewijzen voor de 5k en 10k te koop zullen zijn?

    Hoi RogerM,

    Nee, er is op dit moment nog niets bekend over de verkoop van losse racetickets. Disney geeft nog altijd aan 'voorjaar 2017' zonder een concrete datum te vermelden.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi! Nog steeds geen losse startbewijzen te koop zo te zien? :neutral: Wat houd het Racepack eigenlijk in? Ons lijkt de 5k run wel leuk! Twee jaar terug ook de santarun meegedaan in de Efteling. Iets anders maar was ook erg leuk!
  • Ik vroeg me iets af betreft de Photopsss die bij de Run verkocht word. Heb je deze naast de Photopass+ nodig, als je deze al gekocht hebt (gekoppeld aan een jaarkaart)?
  • Hoi! Nog steeds geen losse startbewijzen te koop zo te zien? :neutral: Wat houd het Racepack eigenlijk in? Ons lijkt de 5k run wel leuk! Twee jaar terug ook de santarun meegedaan in de Efteling. Iets anders maar was ook erg leuk!

    Hoi Robins-s,

    Er zijn op dit moment nog geen losse racetickets te koop. Deze volgen medio 'voorjaar 2017'. Voorlopig zijn alleen complete arrangementen in de Disney hotels met race- en toegangstickets beschikbaar. Het Race Pack bestaat o.a. uit je rugnummer voor de race.

    Groetjes,
    Lars
  • RogerM zei:

    Ik vroeg me iets af betreft de Photopsss die bij de Run verkocht word. Heb je deze naast de Photopass+ nodig, als je deze al gekocht hebt (gekoppeld aan een jaarkaart)?

    Hoi RogerM,

    Als je al beschikt over het PhotoPass+ pakket, dan hoef je dit niet nogmaals aan te schaffen. Je kunt je bestaande pasje gewoon laten scannen bij de fotografen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,

    Mijn vrouw en ik lopen dit jaar de 5K en we hebben al een kamer en startbewijzen. Mogen wij ook tijdens de RunDisney party de WDS in met ons PA?
  • Femmar zei:

    Hallo Lars,

    Mijn vrouw en ik lopen dit jaar de 5K en we hebben al een kamer en startbewijzen. Mogen wij ook tijdens de RunDisney party de WDS in met ons PA?

    Hoi Femmar,

    De runDisney Party in het Walt Disney Studios Park is een 'hardticket event'. Hier zul je apart voor moeten betalen, ook als jaarkaarthouder. Tickets kunnen toegevoegd worden aan jullie arrangement via de Disney reserveringslijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Femmar zei:

    Hallo Lars,

    Mijn vrouw en ik lopen dit jaar de 5K en we hebben al een kamer en startbewijzen. Mogen wij ook tijdens de RunDisney party de WDS in met ons PA?

    Hoi Femmar,

    De runDisney Party in het Walt Disney Studios Park is een 'hardticket event'. Hier zul je apart voor moeten betalen, ook als jaarkaarthouder. Tickets kunnen toegevoegd worden aan jullie arrangement via de Disney reserveringslijn.

    Groetjes,
    Lars
    Hartelijk dank voor je snelle reactie!
  • Ik heb een arrangement gekocht (startbewijs+hotel) maar nu twijfel of ik deze ga uitbreiden met ook de 5k erbij. Kan dit of moet ik wachten tot de losse verkoop van start gaat.
  • Dit kun je beter nu al telefonisch bijboeken ;)
  • Katja zei:

    Ik heb een arrangement gekocht (startbewijs+hotel) maar nu twijfel of ik deze ga uitbreiden met ook de 5k erbij. Kan dit of moet ik wachten tot de losse verkoop van start gaat.

    Hoi Katja,

    Als je al een arrangement hebt tijdens runDisney, dan kun je de tickets voor de 5km eenvoudig laten toevoegen door de Disney reserveringslijn te bellen onder vermelding van je reserveringsnummer. Wacht hier niet te lang mee, want de races zullen ook dit jaar weer uitverkocht raken.

    Groetjes,
    Lars
  • Losse race bibs eindelijk in de verkoop. Ik heb net 2 bibs gekocht voor de 5K. ( en er zijn voor alle races nog bibs te koop....) Hebben er al zin in ! Maar vraagje vwb. de RunDisney Party. Wordt op deze hardtickets ook korting gegeven als je 'n Magic Plus jaarkaart hebt ?
  • Dewi48 zei:

    Losse race bibs eindelijk in de verkoop. Ik heb net 2 bibs gekocht voor de 5K. ( en er zijn voor alle races nog bibs te koop....) Hebben er al zin in ! Maar vraagje vwb. de RunDisney Party. Wordt op deze hardtickets ook korting gegeven als je 'n Magic Plus jaarkaart hebt ?

    Hoi Dewi48,

    runDisney is een apart bedrijf binnen Disney en dit evenement wordt niet door Disneyland Paris zelf georganiseerd. Er is daardoor geen jaarkaartkorting mogelijk.

    Losse tickets voor de wedstrijden van runDisney 2017 zijn hier te koop: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/tweede-rundisney-evenement-disneyland-paris-september-2017.

    Groetjes,
    Lars
  • whhhaaaaa ik heb ook een bib voor de 10 kilometer gekocht.
    Nu nog beginnen me trainen, want ik ben zo sportief als Mickey zijn linkeroor :-)
    Maar wel een leuk doel om naar toe te werken

    grz

    MJ
  • Ik durfde niet langer op de losse verkoop te wachten, dus heb vorige maand al een pakket gehaald met 4x 5km en 1x10 km. Ik lees zojuist op FB dat zowel de kidsrun als de 5 km al zijn uitverkocht!
  • Wij hebben een arrangement (room only) met bibs voor de 5K, nu nog trainen... Medailles zijn wel te gek!
  • Ik ben hard aan het trainen, ik redt nu de 10 KM in 2 1/2 uur als ik mijn tijden van nu door bereken :-) dus mag nog wel een en ander verbeteren daarin,maar dat komt goed.
    Ik heb ergens een kaartje van de route gezien een tijdje geleden, maar ik kan hem niet meer terug vinden, heeft iemand een link ervan??

    grz

    MJ
  • Enig idee of er wel speciale bussen in de ochtend rijden vanuit partner hotels naar DLP voor de half marathon...
  • Enig idee of er wel speciale bussen in de ochtend rijden vanuit partner hotels naar DLP voor de half marathon...

    Hoi viefke97,

    De FAQ op de runDisney website geeft aan dat er geen speciaal vervoer is vanuit niet-Disney hotels naar het resort. Je zult dus met eigen vervoer naar de reguliere parkeerplaats van de Disney parken moeten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi,

    Ik heb het formulier http://run.disneylandparis.com/sites/default/files/files/dlp_half_marathon_2017_certificat_medical.pdf uitgeprint en gevraagd aan mijn huisarts of hij het wilde ondertekenen. Helaas doen zijn dit niet omdat blijkbaar de KNMG, de overkoepelende huisartsorganisatie heeft verboden om "medische verklaringen" te doen uitgeven over de medische conditie van de patiënt zowel oraal als op schrift!. Dit betekent dat ik geen medische verklaring kan krijgen van mijn dokter of welk dokter dan ook omdat zij allemaal gebonden zijn aan de richtlijnen van de KNMG!
    Helaas heb ik mij al ingeschreven voor de halve marathon en dus ook betaald.

    Graag antwoord hoe nu verder?

    mvgr,

    Henk
  • Hoi Henk,

    Kun je geen speciale sportkeuringsarts vragen het formulier in te vullen? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.sportkeuring.nl/keuringen/
  • Zou kunnen maar dan kost deze halve marathon wel een vermogen... Ik neem aan dat ook Nederlanders in eerdere edities hebben meegedaan voor de halve marathon, niet? Hebben ze allemaal dan via een aparte medische keuring de verklaring laten ondertekenen? Niemand via de eigen dokter?
Log In of Registreer om te reageren.