Parrainage (vragen over stempels sparen)

augustus 2012 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Hoi Lars,
Wij geven dit weekend aan mensen 10% korting op hun aankoop van een jaarpas maar klopt het dat ze ook een dagticket kunnen kopen en dan pas afspreken met ons?Het moet een dagticket zijn van 1 dag/1 of 2 parken?Moeten die mensen dan melden aan de kassa's dat ze een jaarpas willen kopen?En verrekenen ze dan in het BPA de dagtickets en onze 10% korting?
Bij onze vorige parrainage hadden we telkens bij de kassa's afgesproken en kochten ze direct hun jaarpas daarom deze vragen.
Groetjes,Isabelle
«13456722

Reacties

  • minnie zei:


    Hoi Lars,
    Wij geven dit weekend aan mensen 10% korting op hun aankoop van een jaarpas maar klopt het dat ze ook een dagticket kunnen kopen en dan pas afspreken met ons?Het moet een dagticket zijn van 1 dag/1 of 2 parken?Moeten die mensen dan melden aan de kassa's dat ze een jaarpas willen kopen?En verrekenen ze dan in het BPA de dagtickets en onze 10% korting?
    Bij onze vorige parrainage hadden we telkens bij de kassa's afgesproken en kochten ze direct hun jaarpas daarom deze vragen.
    Groetjes,Isabelle

    Hoi Isabelle,
    Jaarkaarten kunnen op twee manieren worden aangeschaft:
    1) Koop een dagkaart bij de kassa (1 park of 2 parken) en ga vervolgens naar BPA om deze kaart om te ruilen voor een jaarkaart met bijbetaling. Hier wordt de 10% korting tevens verrekend.
    2) Koop de jaarkaart al direct bij de kassa en ga vervolgens naar BPA om de definitieve pas in ontvangst te nemen. De 10% korting moet in dit geval al bij de kassa worden geregeld, dus hier moet de bestaande jaarkaarthouder dan ook bij aanwezig zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de antwoorden Lars!
    Groetjes,Isabelle
  • Hoi Lars
    In mei heb ik met mensen afgesproken zodat zij 10% korting krijgen en wij stempels, klopt het dat we dit gewoon bij de kassa kunnen regelen? en krijgen wij dan ook meteen de stempels of moeten we nog mee naar het BPA?
    Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.
    Groetjes Anouk
  • anouk zei:


    Hoi Lars
    In mei heb ik met mensen afgesproken zodat zij 10% korting krijgen en wij stempels, klopt het dat we dit gewoon bij de kassa kunnen regelen? en krijgen wij dan ook meteen de stempels of moeten we nog mee naar het BPA?
    Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.
    Groetjes Anouk

    Hoi Anouk,
    De tijdelijke jaarkaarten kunnen inderdaad worden aangeschaft bij de kassa's, maar je zult vervolgens mee moeten naar een kantoor van BPA om de stempels te ontvangen en de jaarkaarten definitief te maken. Beide partijen (bestaande en nieuwe jaarkaarthouder) dienen aanwezig te zijn voor zowel de korting, als de stempels.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Ik ga komend weekend naar Disney en geef daar korting. Echter is mijn vraag nu, ik kan natuurlijk max. 3 stempels ontvangen, maar er zijn 4 mensen die korting willen.
    Krijgt persoon nr. 4 dan toch korting?
    Probleem is namelijk dat ik eigenlijk met mijn vriend zou gaan (ook jaarpas) maar die is helaas ziek dus kan nu last minute niet mee. Een vriendin van me gaat nu met me mee, maar ik kan natuurlijk niet en stempel op de jaarpas van mijn vriend laten zetten he?

  • Hallo Lars,
    Ik ga komend weekend naar Disney en geef daar korting. Echter is mijn vraag nu, ik kan natuurlijk max. 3 stempels ontvangen, maar er zijn 4 mensen die korting willen.
    Krijgt persoon nr. 4 dan toch korting?
    Probleem is namelijk dat ik eigenlijk met mijn vriend zou gaan (ook jaarpas) maar die is helaas ziek dus kan nu last minute niet mee. Een vriendin van me gaat nu met me mee, maar ik kan natuurlijk niet en stempel op de jaarpas van mijn vriend laten zetten he?

    Hoi Chellesx3,
    In principe is het niet mogelijk méér dan 3 keer korting te geven, omdat je stempelformulier vol is. Ervaring leert dat de Cast Members veelal coulant zijn als je de jaarkaart van je vriend meeneemt en uitlegt dat hij wegens ziekte niet zelf kon komen. Met een beetje geluk krijg je toch die 4e stempel + korting voor de nieuwe jaarkaarthouder. Succes!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Even een vraagje.. Wij gaan 7mei naar disneyland en gaan daar met onze Dreampas voor de eerste keer korting geven aan mensen. Ik dacht dat het de bedoeling is dat wij dat parrainage formulier zelf afdrukken. Alleen heb ik nu gezien dat op deze site en op de franse officiële disneysite het formulier tot en met 27maart nog online staat en nog geen nieuwe. Kunnen wij dan gewoon aan de kassa of in het paspoort bureau annuel zo'n formulier vragen?
    Voor de parrainage procedure moeten wij dus gewoon met de nieuwe jaarkaarthouders naar de kassa gaan aan de ingang van het park, daar hun hun kaarten laten kopen met de 10% korting en dan naar het bureau paspoort annuel gaan voor onze stempels en hun definitieve kaart?
    Verder heb ik gezien dat Donald Duck bureau en het bureau paspoort annuel in Walt Disney studio's enkel in het weekend en schoolvakantie's open zijn en er dus maar 1 bureau open is ( in discoveryland), klopt dit?
    Alvast hartelijk bedankt om mijn vragen te beantwoorden!
    GroetjesSmile
  • Natha_M zei:


    Hallo Lars,
    Even een vraagje.. Wij gaan 7mei naar disneyland en gaan daar met onze Dreampas voor de eerste keer korting geven aan mensen. Ik dacht dat het de bedoeling is dat wij dat parrainage formulier zelf afdrukken. Alleen heb ik nu gezien dat op deze site en op de franse officiële disneysite het formulier tot en met 27maart nog online staat en nog geen nieuwe. Kunnen wij dan gewoon aan de kassa of in het paspoort bureau annuel zo'n formulier vragen?
    Voor de parrainage procedure moeten wij dus gewoon met de nieuwe jaarkaarthouders naar de kassa gaan aan de ingang van het park, daar hun hun kaarten laten kopen met de 10% korting en dan naar het bureau paspoort annuel gaan voor onze stempels en hun definitieve kaart?
    Verder heb ik gezien dat Donald Duck bureau en het bureau paspoort annuel in Walt Disney studio's enkel in het weekend en schoolvakantie's open zijn en er dus maar 1 bureau open is ( in discoveryland), klopt dit?
    Alvast hartelijk bedankt om mijn vragen te beantwoorden!
    GroetjesSmile

    Hoi Natha_M,
    Het digitale parrainage formulier is inderdaad (nog) niet beschikbaar. Dit formulier is gewoon verkrijgbaar bij een kantoor van Bureau Passeport Annuel. Je hoeft het dus niet persé zelf uit te printen en mee te nemen. Het huidige formulier is geldig t/m 30 juni 2013.
    Als de nieuwe jaarkaarthouders de jaarkaarten aanschaffen, dien je aanwezig te zijn ja. Zowel bij de kassa (als hier al direct de jaarkaart betaald word) en bij Bureau Passeport Annuel voor het invullen van het parrainage formulier en het ontvangen van de stempels.
    De kantoren in het Walt Disney Studios Park en Donald's Desk zijn inderdaad beperkt open. Het hoofdkantoor in het Disneyland Park is altijd open.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars,
    Als je binnen dezelfde periode meer dan 3 mensen aandraagt bij DLP voor een jaarkaart, dan krijg je voor zover mij bekend niet meer (dan 3) stempels. Krijgen die (extra) mensen dan wel hun 10% korting?
    Groetjes,
    Lois
  • Lois zei:


    Lars,
    Als je binnen dezelfde periode meer dan 3 mensen aandraagt bij DLP voor een jaarkaart, dan krijg je voor zover mij bekend niet meer (dan 3) stempels. Krijgen die (extra) mensen dan wel hun 10% korting?
    Groetjes,
    Lois

    Hoi Lois,
    Een jaarkaarthouder mag maximaal 3 keer korting geven en voor stempels sparen. Als het formulier vol is, kan er geen korting meer worden gegeven aan nieuwe jaarkaarthouders.
    Groetjes,
    Lars
  • Sommige zeggen uit eigen ervaring van wel, heel lastig, die CM opleidingen !

  • Sommige zeggen uit eigen ervaring van wel, heel lastig, die CM opleidingen !

    Daarom geef ik alleen de 'officiële' informatie. Mochten bepaalde Cast Members coulanter zijn, dan is dat alleen maar meegenomen, maar officieel mag dat dus niet. Heel verwarrend allemaal, maar ik plaats hier alleen officiële informatie om het overzicht te bewaren :)
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Als je jaarkaarten koopt met 10% korting, kan je dan ook nog via stempels een gratis jaarkaart het jaar daarop krijgen? Of moet je eerst jaarkaarten kopen zonder korting om dat te kunnen doen?
  • Nino zei:


    Hallo,
    Als je jaarkaarten koopt met 10% korting, kan je dan ook nog via stempels een gratis jaarkaart het jaar daarop krijgen? Of moet je eerst jaarkaarten kopen zonder korting om dat te kunnen doen?

    Hoi Nino,
    Ja, dat is zeker mogelijk. Alleen met een gratis verkregen jaarkaart (via promotie of parrainage verlenging) is het niet mogelijk om voor stempels te sparen. Als je nu dus een jaarkaart in je bezit hebt die met 10% korting is aangeschaft, dan mag je gewoon voor stempels gaan sparen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi
    Ik wil een jaarkaart via de post bestellen voor iemand anders bestellen
    Zelf heb ik een jaar kaart, krijg ik via de post ook 10% kortig op een jaarkaart??
    Gr Suzan
  • suzan03 zei:


    Hoi
    Ik wil een jaarkaart via de post bestellen voor iemand anders bestellen
    Zelf heb ik een jaar kaart, krijg ik via de post ook 10% kortig op een jaarkaart??
    Gr Suzan

    Hoi Suzan,
    Nee, dat is helaas niet mogelijk. Om gebruik te maken van de parrainage korting, dienen beide personen (bestaande en nieuwe jaarkaarthouder) aanwezig te zijn in het resort zelf bij een kantoor van Bureau Passeport Annuel. Via de post is dit niet mogelijk.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Als er met een jaarkaart van kinderen korting wordt gegeven, moeten de kinderen hier dan ook bij aanwezig zijn of is een id-kaart van de kinderen ook voldoende.
  • nala zei:


    Hoi Lars,
    Als er met een jaarkaart van kinderen korting wordt gegeven, moeten de kinderen hier dan ook bij aanwezig zijn of is een id-kaart van de kinderen ook voldoende.

    Hoi nala,
    In principe is alleen een ID-kaart niet voldoende. De bestaande jaarkaarthouder moet aanwezig zijn als er korting wordt gegeven. Ze zullen hier echter bij een minderjarige niet moeilijk gaan doen als de ouder voor het kind de korting geeft en stempels spaart. Officieel dus niet, officieus wel.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik heb door aanschaf jaarkaarten voor onze kinderen 3 stempels. Mocht op 1 juni mijn jaarkaart nog niet direct verlengen. Mijn jaarkaart loopt nog tot 27 juli. Wij gaan voor die tijd niet nogmaals maar wil toch die gratis jaarkaart.
    Lees dat je ook op nieuw kunt verlengen en dan 11/2 jaar krijgt voor 1 jaar. Je zou bericht van Disney krijgen?
    Nou hier 3 jaarkaarten in huis en nog nooit een kruimel post gehad.
    Belangrijkste vraag hoe moet ik mijn jaar kaart nu gratis verlengt krijgen.
    Gr. Gonnie
  • gonnie zei:


    Hallo,
    Ik heb door aanschaf jaarkaarten voor onze kinderen 3 stempels. Mocht op 1 juni mijn jaarkaart nog niet direct verlengen. Mijn jaarkaart loopt nog tot 27 juli. Wij gaan voor die tijd niet nogmaals maar wil toch die gratis jaarkaart.
    Lees dat je ook op nieuw kunt verlengen en dan 11/2 jaar krijgt voor 1 jaar. Je zou bericht van Disney krijgen?
    Nou hier 3 jaarkaarten in huis en nog nooit een kruimel post gehad.
    Belangrijkste vraag hoe moet ik mijn jaar kaart nu gratis verlengt krijgen.
    Gr. Gonnie

    Hoi Gonnie,
    Het is algemeen bekend dat post vanuit Disneyland naar internationale adressen niet of nauwelijks aankomt, dat ligt dus niet aan jou!
    Een jaarkaart kan worden verlengt vanaf één hele maand voordat de jaarkaart verloopt. In jouw geval is verlengen dus mogelijk van 27 juni t/m 27 juli. Als je niet in staat bent in deze periode naar Disneyland te gaan, dan kan er ook via de post verlengt worden. Bekijk hiervoor het stappenplan op de Jaarkaarten pagina (zelfde procedure als een nieuwe jaarkaart per post aanvragen, alleen nu voeg je het volle parrainage formulier erbij): http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/
    De beschikbare acties bij een verlenging: Verleng je met een vol parrainage formulier, dan is de jaarkaart gratis (12 maanden). Verleng je door de volle prijs voor de jaarkaart te betalen, dan ontvang je 6 maanden extra gratis (18 maanden voor de prijs van 12 maanden). Deze acties kunnen niet worden gecombineerd.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Wij hebben voor ons petekind (6 jaar) een Fantasy jaarkaart gekocht dit jaar, nu moeten wij onze Dream jaarkaarten verlengen en wil ik graag weten of hij ons korting kan geven (wij zouden volgens mijn gegevens dan een kaart voor 18 maanden krijgen).
    Ook wil ik dan dit jaar nog andere mensen korting geven, in ruil voor de stempels, kan dat dan nog?
    Groeten,
    Alex
  • Alex zei:


    Hallo Lars,
    Wij hebben voor ons petekind (6 jaar) een Fantasy jaarkaart gekocht dit jaar, nu moeten wij onze Dream jaarkaarten verlengen en wil ik graag weten of hij ons korting kan geven (wij zouden volgens mijn gegevens dan een kaart voor 18 maanden krijgen).
    Ook wil ik dan dit jaar nog andere mensen korting geven, in ruil voor de stempels, kan dat dan nog?
    Groeten,
    Alex

    Hoi Alex,
    Korting geven op een verlenging is niet mogelijk. Bij een betaalde verlenging krijg je sowieso 6 maanden extra gratis (18 maanden in totaal). Korting op aanschaf van een jaarkaart is alleen mogelijk als je de afgelopen 2 jaar geen jaarkaart in je bezit hebt gehad.
    Korting geven aan nieuwe jaarkaarthouders en zo zelf sparen voor stempels, kan alleen binnen de geldigheid van het parrainage formulier en dient vóór de vervaldatum van de jaarkaart te gebeuren. Het huidige parrainage formulier is geldig t/m 30 juni. Vanaf juli komt er weer een nieuw formulier met een nieuwe geldigheidsperiode.
    Groetjes,
    Lars
  • *oeps* mis, sorry
  • Lars zei:


    Alex zei:


    Hallo Lars,
    Wij hebben voor ons petekind (6 jaar) een Fantasy jaarkaart gekocht dit jaar, nu moeten wij onze Dream jaarkaarten verlengen en wil ik graag weten of hij ons korting kan geven (wij zouden volgens mijn gegevens dan een kaart voor 18 maanden krijgen).
    Ook wil ik dan dit jaar nog andere mensen korting geven, in ruil voor de stempels, kan dat dan nog?
    Groeten,
    Alex

    Hoi Alex,
    Korting geven op een verlenging is niet mogelijk. Bij een betaalde verlenging krijg je sowieso 6 maanden extra gratis (18 maanden in totaal). Korting op aanschaf van een jaarkaart is alleen mogelijk als je de afgelopen 2 jaar geen jaarkaart in je bezit hebt gehad.
    Korting geven aan nieuwe jaarkaarthouders en zo zelf sparen voor stempels, kan alleen binnen de geldigheid van het parrainage formulier en dient vóór de vervaldatum van de jaarkaart te gebeuren. Het huidige parrainage formulier is geldig t/m 30 juni. Vanaf juli komt er weer een nieuw formulier met een nieuwe geldigheidsperiode.
    Groetjes,
    Lars
    Hallo Lars,
    bedankt voor je duidelijke antwoord, zoals altijdLaugh
    Groeten Alex.
  • Alex zei:


    Hallo Lars,
    bedankt voor je duidelijke antwoord, zoals altijdLaugh
    Groeten Alex.

    Graag gedaan, Alex!
  • Hallo,
    ben bezig met het invullen van de aanvraag voor een nieuwe jaarkaart. Heb mijn formulier met stempels, het ingevulde formulier, een copy van mijn paspoort, maar moet ik een copy van mijn pas of de echt pas meesturen.
    neem aan dat de boel aangetekend op de post moet?
    alvast bedankt, want ik weet dat er zo ontzettend snel gerageerd wordt.
    Gr Gonnie
  • gonnie zei:


    Hallo,
    ben bezig met het invullen van de aanvraag voor een nieuwe jaarkaart. Heb mijn formulier met stempels, het ingevulde formulier, een copy van mijn paspoort, maar moet ik een copy van mijn pas of de echt pas meesturen.
    neem aan dat de boel aangetekend op de post moet?
    alvast bedankt, want ik weet dat er zo ontzettend snel gerageerd wordt.
    Gr Gonnie

    Hoi Gonnie,
    Let je er op dat het huidige digitale formulier is verlopen? De geldigheid liep t/m 30 juni. Wil je vanaf vandaag een jaarkaart aanvragen, dan zul je daar het nieuwe formulier voor moeten gebruiken dat momenteel nog niet digitaal beschikbaar is. Zodra Disney dit online plaatst, zal het ook hier verschijnen.
    De 'oude' jaarkaart hoeft niet meegestuurd te worden. Zelfs een kopie is niet nodig (je vult immers de informatie die op de kaart staat al in op het aanvraagformulier), maar kun je altijd voor de zekerheid meesturen. Aangetekend verzenden wordt absoluut aanbevolen.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb vandaag korting gegeven, maar ze hadden geen formulier voor stempels (mij niet duidelijk of ze,gewoon op waren of dat ze nog geen nieuwe formulieren hebben). De cm heeft in de computer genoteerd dat ik wel gratis kan verlengen, hopen maar dat dat goed komt in,december.
    Groetjes, esther
  • Hallo Lars,
    Als je net een jaarpas heb aangeschaft, vanaf wanneer mag je dan 10% korting geven en stempels gaan sparen.
    Volgens mij zit er een periode tussen, maar kan het zo snel niet vinden.
    grt,
    Oscar
  • ossio zei:


    Hallo Lars,
    Als je net een jaarpas heb aangeschaft, vanaf wanneer mag je dan 10% korting geven en stempels gaan sparen.
    Volgens mij zit er een periode tussen, maar kan het zo snel niet vinden.
    grt,
    Oscar

    Hoi Oscar,
    Je mag korting geven en voor stempels sparen vanaf de tweede maand dat je de jaarkaart in je bezit hebt. In de eerste maand mag er geen gebruik van parrainage worden gemaakt.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.