RunDisney in Disneyland Paris

januari 2022 aangepast in Algemeen
Is er al bekend wanneer de verkoop van losse inschrijvingen voor de Disneyrun 2018 begint? Ik kan al wel een volledig pakket reserveren maar met een hond heb ik niet zoveel aan een Disneyhotel. Bij de Disneyreserveringslijn was in ieder geval nog niet bekend wanneer ik alleen voor de run in kan schrijven.

Reacties

  • Richard zei:

    Is er al bekend wanneer de verkoop van losse inschrijvingen voor de Disneyrun 2018 begint? Ik kan al wel een volledig pakket reserveren maar met een hond heb ik niet zoveel aan een Disneyhotel. Bij de Disneyreserveringslijn was in ieder geval nog niet bekend wanneer ik alleen voor de run in kan schrijven.

    Hoi Richard,

    Er is op dit moment nog geen exacte datum bekend wanneer de losse racetickets in de verkoop gaan. Afgaande op vorig jaar zal dat ergens in het voorjaar van 2018 zijn. Meer informatie + alvast een hotel boeken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/rundisney-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Het is bijna zover, het Magic Run Weekend.
    Even voor de handigheid, ik heb een PhotoPass via mijn jaarkaart, maar kan ik die ook aan mijn bib koppelen? Of is het juist handiger om gewoon een losse PhotoPass voor de run te kopen van 39,00?
  • Het is bijna zover, het Magic Run Weekend.
    Even voor de handigheid, ik heb een PhotoPass via mijn jaarkaart, maar kan ik die ook aan mijn bib koppelen? Of is het juist handiger om gewoon een losse PhotoPass voor de run te kopen van 39,00?

    Hoi larissavanbuul,

    Voor zover bekend is alleen de runDisney PhotoPass+ geldig tijdens de wedstrijden, niet de reguliere variant of die voor jaarkaarthouders. Die kun je enkel in de parken zelf tijdens reguliere openingsuren gebruiken.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Het is bijna zover, het Magic Run Weekend.
    Even voor de handigheid, ik heb een PhotoPass via mijn jaarkaart, maar kan ik die ook aan mijn bib koppelen? Of is het juist handiger om gewoon een losse PhotoPass voor de run te kopen van 39,00?

    Hoi larissavanbuul,

    Voor zover bekend is alleen de runDisney PhotoPass+ geldig tijdens de wedstrijden, niet de reguliere variant of die voor jaarkaarthouders. Die kun je enkel in de parken zelf tijdens reguliere openingsuren gebruiken.

    Groetjes,
    Lars
    Fijn! Dan weet ik het nu zeker, ik had al zo’n vermoeden, maar nu ga ik dus zeker een aparte PhotoPass voor de run aanschaffen. Thank you!
  • Hallo allen,

    Ik heb een - misschien wat overbodige - vraag. Hoe zit het met de parking tijdens run disney? Wij verblijven buiten het resort, maar zullen de 10 km gaan lopen en dus om 7 uur gaan starten. Aanbevolen wordt om een uur van te voren aanwezig te zijn.
    Op reguliere dagen gaat de parking pas om 7:30 open.
    Het lijkt mij logisch dat de parking deze dagen ook eerder open gaat, maar is daar ook een bevestiging van? Zo ja, hoe laat dan precies? Of is het verstandiger om bij het station te parkeren?

    Groeten,
    Naomi
  • naom208 zei:

    Hallo allen,

    Ik heb een - misschien wat overbodige - vraag. Hoe zit het met de parking tijdens run disney? Wij verblijven buiten het resort, maar zullen de 10 km gaan lopen en dus om 7 uur gaan starten. Aanbevolen wordt om een uur van te voren aanwezig te zijn.
    Op reguliere dagen gaat de parking pas om 7:30 open.
    Het lijkt mij logisch dat de parking deze dagen ook eerder open gaat, maar is daar ook een bevestiging van? Zo ja, hoe laat dan precies? Of is het verstandiger om bij het station te parkeren?

    Groeten,
    Naomi

    Hoi Naomi,

    Goede vraag waar ik het antwoord helaas niet op weet. Het beste kun je even met de Disney reserveringslijn bellen om bevestiging te krijgen dat jullie zo vroeg op de grote parkeerplaats kunnen parkeren.

    Groetjes,
    Lars
  • Toen ik vorig jaar meeliep (helaas dit jaar niet), en ook zo vroeg moest starten stonden wij met de camper op de parkeerplaats, en toen ik naar het park liep om 06:15 toen kwamen er al auto's aanrijden, dus ik denk dat ze de parkeerplaats om 06:00 uur open gooien. Wellicht kan je een mailtje sturen naar de rundisney organistatie??

    Grz

    MJ
  • Weet iemand hoe streng ze zijn bij de eindtijden? Vorig jaar heb ik de halve marathon gered qua tijd, maar nu heb ik een blessure gehad, waardoor ik niet heb kunnen trainen. Mijn eindtijd maakt mij persoonlijk niet uit, ik ga gewoon voor die medailles, haha. Ik zag bij het klassement van vorig jaar dat er ook mensen gefinisht zijn na 4 uur en een kwartier (tijdslimiet was 3,5 uur), hebben zij dan ook gewoon de medaille gekregen? Iemand die dat weet?
  • Weet iemand hoe streng ze zijn bij de eindtijden? Vorig jaar heb ik de halve marathon gered qua tijd, maar nu heb ik een blessure gehad, waardoor ik niet heb kunnen trainen. Mijn eindtijd maakt mij persoonlijk niet uit, ik ga gewoon voor die medailles, haha. Ik zag bij het klassement van vorig jaar dat er ook mensen gefinisht zijn na 4 uur en een kwartier (tijdslimiet was 3,5 uur), hebben zij dan ook gewoon de medaille gekregen? Iemand die dat weet?

    Hoi larissavanbuul,

    Voor zover bekend ontvang je alleen een medaille als je binnen de maximale tijdslimiet blijft. Finishen kan ook later.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    naom208 zei:

    Hallo allen,

    Ik heb een - misschien wat overbodige - vraag. Hoe zit het met de parking tijdens run disney? Wij verblijven buiten het resort, maar zullen de 10 km gaan lopen en dus om 7 uur gaan starten. Aanbevolen wordt om een uur van te voren aanwezig te zijn.
    Op reguliere dagen gaat de parking pas om 7:30 open.
    Het lijkt mij logisch dat de parking deze dagen ook eerder open gaat, maar is daar ook een bevestiging van? Zo ja, hoe laat dan precies? Of is het verstandiger om bij het station te parkeren?

    Groeten,
    Naomi

    Hoi Naomi,

    Goede vraag waar ik het antwoord helaas niet op weet. Het beste kun je even met de Disney reserveringslijn bellen om bevestiging te krijgen dat jullie zo vroeg op de grote parkeerplaats kunnen parkeren.

    Groetjes,
    Lars
    Ik heb even gebeld en de parking gaat zaterdag en zondag om 5:00 open!
  • Hallo!

    Mocht iemand door onvoorziene omstandigheden geen gebruik maken van zijn/haar startbewijs voor de 5km volgende week vrijdag, dan ben ik zeker geïnteresseerd in dat startbewijs!
    Ik ben lastminute in Parijs en zag deze run voorbij komen.
    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Sabulosus
  • Hallo,
    Weet iemand wat de startdatum en starttijd van de 5 kilometer voor de Disneyrun 2019 is? En binnen welke tijd moet je de 5 kilometer kunnen hardlopen?
    Groetjes Esther
  • februari 2019 aangepast
    Hi Esther,

    Hier kun je alle informatie vinden over de 5K run:
    http://run.disneylandparis.com/event/disneylandr-paris-5k
    Volgens mij is er voor de 5K geen tijdlimiet. Ik heb zelf 2 jaaar gelden de 10K gedaan, en deed daar 1,5 uur over, en dat was nog ruim binnen de gestelde tijd.

    grz

    MJ
  • mcjas zei:

    Hi Esther,

    Hier kun je alle informatie vinden over de 5K run:
    http://run.disneylandparis.com/event/disneylandr-paris-5k
    Volgens mij is er voor de 5K geen tijdlimiet. Ik heb zelf 2 jaaar gelden de 10K gedaan, en deed daar 1,5 uur over, en dat was nog ruim binnen de gestelde tijd.

    grz

    MJ

    Heel erg bedankt voor de info. Groetjes Esther
  • Goedemorgen,
    Het klopt toch dat er géén toeschouwers bij de 5km run mogen komen kijken?

    Maar mogen de toeschouwers wél mee naar de EXPO (waar alle merchandise te koop is)? Of is dit alleen toegankelijk voor de lopers?

    Hartelijke groet,
    Robine
  • Hoi @Robine ,

    Toeschouwers zijn welkom bij de start (Disney Village; vrij toegankelijk) en finish (Walt Disney Studios Park; met tickets). Deelnemers aan de wedstrijden dienen hiervoor gratis tickets af te halen bij de Expo (beperkte beschikbaarheid) tijdens het weekend zelf.

    Mij is niet bekend of toeschouwers toegang hebben tot de Expo.

    Groetjes,
    Lars
  • Robine zei:

    Goedemorgen,
    Het klopt toch dat er géén toeschouwers bij de 5km run mogen komen kijken?

    Maar mogen de toeschouwers wél mee naar de EXPO (waar alle merchandise te koop is)? Of is dit alleen toegankelijk voor de lopers?

    Hartelijke groet,
    Robine

    Hoi hoi,
    Afgelopen twee jaar heb ik ook gewoon toeschouwers meegenomen naar de EXPO, is vrij toegankelijk. De tickets voor toeschouwers zijn enorm snel op, dat is me nog helemaal niet gelukt om aan te komen.
  • Expo is voor iedereen toegankelijk. Het eerste jaar hadden wij een bende supporters bij, deze hebben allemaal bandjes gekregen voor aan de finish. 1 vriendin kreeg er ook nog een extra voor Main street. (ze was er op de expo toen ook bij en hebben uitgelegd dat ze graag op 2 plaatsen zou aanmoedigen, en dat kon dus.)
  • Is er al iets bekend over de Disney Run voor 2022? We denken eraan om het hotel al te boeken (en er op te gokken dat het het 3e weekend van september is). Maar ik kan er nog niet echt iets over vinden. Het voordeel is misschien dat we nog kunnen annuleren 7 dagen van te voren.
  • BEwdw zei:

    Is er al iets bekend over de Disney Run voor 2022? We denken eraan om het hotel al te boeken (en er op te gokken dat het het 3e weekend van september is). Maar ik kan er nog niet echt iets over vinden. Het voordeel is misschien dat we nog kunnen annuleren 7 dagen van te voren.

    Hoi BEwdw,

    We horen verschillende geluiden. Vanuit de VS zou door de racemanager zijn gezegd dat het runDisney event van Disneyland Paris in 2022 niet doorgaat. Daarentegen publiceert Disney in Parijs zelf teasers via hun social media over een mogelijk event. Vorig jaar is aangegeven dat runDisney naar 2022 zou worden verplaatst, maar aangezien er nu nog geen informatie is, lijkt de kans aanwezig dat het event ook dit jaar niet doorgaat. Zodra wij meer (officiële) informatie krijgen, laten we dat weten.

    Groetjes,
    Lars
  • Dat zou jammer zijn, als het niet door kan gaan. Maar goed, dan schuiven we het maar weer een jaartje op.
  • Hoi Lars.Ik zie dat op je website het runweekend van 2022 als geannuleerd staat. Is dat al zeker?
  • Cars19 zei:

    Hoi Lars.Ik zie dat op je website het runweekend van 2022 als geannuleerd staat. Is dat al zeker?

    Ja, de 2022 variant is geannuleerd. De volgende editie is nog niet gepland, maar waarschijnlijk in 2023.
  • Dat is jammer. En dat terwijl er in de VS afgelopen ca. 5 maanden wel vier runweekenden zijn geweest. Nou ja, volgend jaar dan maar. Hopelijk maken ze het ook eens bekend op hun eigen socials want er ziiten toch veel lopers te wachten op informatie.
  • Cars19 zei:

    Dat is jammer. En dat terwijl er in de VS afgelopen ca. 5 maanden wel vier runweekenden zijn geweest. Nou ja, volgend jaar dan maar. Hopelijk maken ze het ook eens bekend op hun eigen socials want er ziiten toch veel lopers te wachten op informatie.

    runDisney organiseert dit jaar alleen evenementen in de VS, geen internationale varianten. Ook wij zijn erg benieuwd naar wanneer het evenement terugkeert in Parijs.
  • Is hier toevallig al meer nieuws over naar 2023? We zijn benieuwd
  • Leen zei:

    Is hier toevallig al meer nieuws over naar 2023? We zijn benieuwd

    Op dit moment is nog niets bekend over runDisney 2023. De verwachting is dat hier begin volgend jaar meer duidelijk over komt. Zodra wij meer informatie van Disney ontvangen, laten we dat o.a. in dit topic weten.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.